Kondylomer eller vandvorter

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSVORTER - KONDYLOMER
Besvar
Den desperate

Kondylomer eller vandvorter

Indlæg af Den desperate »

Hej. Jeg er en ung gut på 23 år, jeg havde for.3 år siden en kæreste der var mig utro og smittede mig med kondylomer. Jeg kæmpede med utrolig mange kondylomer i en 2 år periode både på og omkring penis. Tilsidst gik de væk efter en masse frys. Jeg er idag stadig meget bange for at de en dag kommer tilbage og tjekker dagligt. Jeg er på grænsen til paranoid og den 2 årige periode har mildt sagt lagt mit sexliv i ruiner. Jeg ønsker virkelig ikke at smitte nogen med kondylomer. Problemet er at jeg ikke kan have sex med kondom og jeg har derfor bare helt holdt op med at have sex. De gange jeg har forsøgt har chancen for at jeg har nogle kondylomer man ikke kan se fyldt så meget i mit hoved at de har ført til præstationsangst og gjorde det umuligt for mig at have sex. Jeg føler mig meget ensom og frygten for kondylomerne afholder mig i den grad fra at finde en kæreste! Hvem skulle gide at tage chancen for at blive smittet.

Jeg fandt så nogle mikroskopiske knopper på min penis for nogle dage siden og har idag været til læge han frøs på dem og fortalte mig at det højst sandsynligt ikke var kondylomer men istedet lignede meget små vandvorter og at jeg nok ville være helbredt efter denne ene behandling.

Jeg har altså ikke haft kondylomer i et år nu men lader dem stadig styre mit liv. Derudover går jeg med frygt for at lægen måske tager fejl og vandvorterne måske faktisk er kondylomer. Hvad er chancen for at jeg har fået vandvorter på penis uden at have haft sex siden kondylomerne?

Lige så meget som jeg gerne vil høre sandheden ligeså meget håber jeg at du kan fortælle mig noget beroligende. Har jeg grund til at være så paranoid som jeg er? Er der efter et år uden tilbagefald gode chancer for at jeg rent faktisk er sluppet af med kondylomerne for good og jeg kan få et sexliv tilbage uden at være nervøs?

På forhånd mange tak fra en desperat ung mand
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kondylomer eller vandvorter

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den desperate

Har man én gang haft kondylomer, så er der en risiko for, at de - som med andre vorter - kan komme igen. Men det gør de hos de færreste af os, der har haft kondylomer.

Kondom beskytter bedst, men man kan osse lade sig vaccinere med en vaccine, der beskytter mod kønsvorter (HPV 6 og 11). Spørg din læge om vaccinen, som du sikkert selv skal betale.

Har man kondylomer, så er det en god ide at undlade intimbarbering, idet man ellers risikerer at sprede smitten til andre steder på kroppen.

:idea: Se LINKS OM KØNSVORTER - KONDYLOMER

Vandvorter smitter meget nemt, så derfor kan det sagtens have været vandvorter, som du og lægen observerede.

:idea: Molluskler (vandvorter) (Netdoktor.dk)
:idea: Molluscum contagiosum eller vandvorter (Sexsygdom.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSVORTER - KONDYLOMER"