Borderline eller seksuelle overgreb?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om INCEST OG SEKSUELLE OVERGREB
Besvar
Cyanid
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. nov 2007 17:23

Borderline eller seksuelle overgreb?

Indlæg af Cyanid »

Jeg er 17 år, pige, og har diagnosen borderline.
Hele mit liv har jeg troet at jeg har haft det svært med fyre (forhold, sex, venskaber ect.) fordi jeg har været udsat for incest og overgreb.
Men igår fandt jeg ud af at det faktisk godt kan skyldes borderline, er det rigtigt?
Og i så fald, hvordan lærer jeg så at omgås det andet køn på en lidt mere fornuftig måde end hidtil?

Mit problem er at jeg har været MEGET seksuelt aktiv, med MANGE forskellige partnere. Jeg skammer mig ikke over det som sådan, men vil gerne have nogle redskaber (ud over at få at vide at jeg bare skal "samle benene") til at lade vær med at være seksuelt aktiv, og tro på at jeg godt kan have et forhold til en fyr uden at sex behøver at være indblandet.
Cyanid
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Borderline eller seksuelle overgreb?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cyanid

Hvem har du lyst til at forgifte? :1:

Når man som du har været ude for incest og seksuelle overgreb, så er der en stor risiko for at udvikle bordeline. En måde at være borderline på er at være meget seksuelt aktiv på en måde, der ikke er særlig god for en selv. Man kan jo osse udmærket være meget seksuel aktiv på en måde, der er god for en.

Hvis du ikke går i behandling for de overgreb, du har været ude for, så skal du snakke med din læge om at blive henvist til behandling hos en erfaren psykolog. Den behandling vil være med til at kunne (gen)skabe tillid til en dreng/mand, sådan at du kan skelne mellem, om du har lyst til sex eller blot har lyst til et venskab uden sex.

:idea: EMOTIONELT USTABIL PERSONLIGHEDSFORSTYRRELSE (Borderline personlighedsforstyrrelse) (NetPsykiater)
:idea: Borderlineforeningen.dk

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Cyanid
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. nov 2007 17:23

Indlæg af Cyanid »

jeg er i samtaleterapi med både en psykiater og psykolog.
Men det er som om det er gået "Ned ad bakke" med det..
Jeg gør flere ting jeg ikke har lyst til, og jeg fortæller ikke folk om dem.. Jeg er også holdt helt op med at skære mig selv, kan det være en grund til forøget destruktiv sex?
Cyanid
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Borderline eller seksuelle overgreb?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cyanid

Hverken destruktiv sex eller at du skærer i dig selv er jo godt for dig, selv om du måske nogen gange så bedre kan mærke dig selv eller holde anden smerte væk. Du bliver nødt til at arbejde med at få en så god fortrolighed med din psykiater og din psykolog, at du fortæller dem, hvad du gør, og hvad du oplever. Du kunne måske osse fortælle, at du har skrevet her. :1:

Arbejder din psykiater og din psykolog i samme retning?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "INCEST OG SEKSUELLE OVERGREB"