Røde pletter rundt omkring på kroppen?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
UnknownSoldier

Røde pletter rundt omkring på kroppen?

Indlæg af UnknownSoldier »

Hej.
En 2-3 måneder efter jeg havde dyrket sex sidst (ubeskyttet) begyndte der at danne sig disse røde pletter/knopper primært på mine lår. Nogle måneder senere er de så forsvundet, og jeg er nu begyndt at få nogle få på mine arme.
Kan jeg være smittet seksuelt (og i så fald med hvad) eller kan det være noget helt andet??

Hilsen
Unknown Soldier
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Røde pletter rundt omkring på kroppen?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej UnknownSoldier

Det er vanskeligt at sige, hvad du kan have reddet dig. I værste fald kan det være et tegn på syfilis.

Netdoktor.dk skriver bl.a.: "Inden for et par måneder efter man har været udsat for smitte, udvikles der et sår, der hvor bakterierne har været i kontakt med hud eller slimhinder. Såret sidder for eksempel på penis eller skamlæberne eller inde i skeden. Såret kan også opstå i endetarmen efter analsex eller i munden efter oral (mund) sex. Såret kan forsvinde af sig selv ofte i løbet af nogle uger. Efter såret er forsvundet, eller mens der stadigvæk er sår, kan man få et udslæt på kroppen. Der kan også være symptomer der minder om influenza, med feber og ømhed i musklerne. Herefter går symptomerne i ro, men sygdommen kan når som helst vise sig igen."

Så du må til lægen og få undersøgt dit udslet og fortæl, hvad lægen fandt ud af.

:idea: Syfilis (Sexsygdom.dk)
:idea: SYFILIS (Statens Serum Institut)
:idea: Syfilis (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Beklager jeg ikke har fået skrevet før. Det var ikke syfilis - heldigvis. Har været hos lægen og blive undersøgt.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Røde pletter rundt omkring på kroppen?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej UnknownSoldier

Godt :1:, men hvad var det så?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"