Sexsygdomme - Smitte

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
Anonym

Sexsygdomme - Smitte

Indlæg af Anonym »

Hej
Hvis man har ubeskyttet sex og min kæreste bruger p-piller, og man ikke har sex med andre, end sin kæreste, kan man så få kønssygdomme, hvis ingen af os har en kønssygdom?

Og evt hvis man slår op og senere finder en ny kæreste, og har ubeskyttet sex, om det kan føre til sexsygdomme, uden at nogen af os er smittet med en sygdom?

Håber du kan hjælpe mig, for er noget jeg har tænkt meget over. Ved at man har mange bakterier, og om det så kan udvikle sig til en sexsygdom.
På forhånd Tak

CSR
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sexsygdomme - Smitte

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Kønssygdomme er sygdomme man smittes med, det er ikke noget man bare udvikler.
Så når I ikke har haft sex med andre, så har I ikke kønssygdomme.

I sjældne tilfælde kan en mor med kønssygdomme smitte sit barn, men det er noget man er opmærksomme på allerede ved fødslen, så barnet behandles med det samme.
Og endelig kan man ved brug af fælles håndklæder, riskere at smitte hinanden med kønsvorter - men det sker yderst sjældent.

På alle mennesker bor der en masse forskellige bakterier, vira, svampe, mider, orme og andre mikrober, mange kan vi slet ikke undvære, og når man er kropsligt tæt på andre mennesker, så udveksler vi alt muligt, men det kalder man ikke at smitte med kønssygdomme. Vi kender det jo bl.a. fra, at mange børn udveksler hovedlus.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"