Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KØNSSYGDOMME
Besvar
Jeppe PP

Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Indlæg af Jeppe PP »

Jeg havde ubeskyttet sex for en uges tid siden, men 1-2 dage efter kom der nogle røde flade knopper på mit penis hovede, og min forhud er ret tør og klør lidt hvis man rører ved det. Forhuden var os hævet, men kun kort. Forhuden er som sagt ret tør og man kan nærmest nulre lidt hud af, minder lidt om en slags smegma måske. En slags hinde af tør hud.

Det skal siges at knopperne på penis hovedet ikke klør, det er kun forhuden der gør lidt hvis man rører ved det. Og der er ingen af delene der gør ondt. Det gør heller ikke ondt når jeg tisser eller noget.

Hvad tror du der kan være galt? Jeg har surfet lidt rundt på nettet, og i mine øre lyder det måske lidt som svamp?

Men hva tror du det kan være? Og i så fald hvordan skal det behandles? Noget der måske kan klares uden læge besøg og i stedte bare et besøg på apoteket?

Ps. er det noget, der måske kan gå i sig selv igen? Fordi jeg synes dén er begyndt at se noget mere normal ud igen, hævelsen har lagt sig (tror bar det var pga slid, forsvandt meget hurtigt i hvert fald) og den er ikke nær så tør heller og klør ikke nær så meget, men dog lidt og knopperne er der stadig. Men som om det er blevet lidt bedre for hver dag der går, uden det er forsvundet.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeppe

Nye mikrober kan godt den slags symptomer. Du kunne i første omgang prøve med noget hudsalve. Jeg har haft gode erfaringer med Matas Mild Hudsalve.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 10. jun 2010 05:58, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
JeppePP

Indlæg af JeppePP »

Til at starte med - tak for svaret. Men der er nu gået yderligere en uge, jeg har ikk fået gjort noget ved det, men status er som følgende:
Den kløer ikke mere.
Knopperne er væk.
Den er ikke tør mere og man kan ikke rigtigt nulre noget væk mere.

Så alt i alt ser det jo ud som om det går i den helt rigtigt retning :)

Men jeg synes stadig at den lugter lidt surt, når man trækker forhuden tilbage. Og efter en spiller bliver glansen helt tør og "skaller".

Så måske du kan sige lidt mere om hvad det kan være? og hvad jeg skal gøre (hvis det er nødvendigt at gøre noget)?

---

Er vist nød til at rette, den er ikke tør mere, MEN man kan stadig nulre lidt af - ved ikk hva det er fordi man kan ikke se der sidder noget før man begynder at nulre.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeppe

Hvis huden er lidt sart, så beskytter den sig ved at fortykke huden - og måske er det det, der sker. Jeg går ud fra, at det ikke blot er indtørret sperm og, at du har vasket dig efter spillet. Almindelig sæbe får det til at lugte mere - brug intimsæbe.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Jeppe PP

Indlæg af Jeppe PP »

Ja, jeg formulerede det vist lidt dårligt. Men det er ikke sædrester eller andet på den måde.

Det hele begyndte 1 til 2 dage efter en omgang ubeskyttet sex, hvor forhuden hævede op og kløede lidt og der var røde flade knopper på glansen. Hævelsen forsvandt efter et par dage - tror det var slid eftersom det var et ualmindeligt langt samleje!

Men her snart 3 uger efter kan jeg stadig nulre noget af den, selvom man ikke kan se der sidder noget der. Og den lugter os lidt surt synes jeg. Og den er vist også stadig lidt tør, synes det svinger lidt måske. Men som sagt hævelsen forsvandt hurtigt igen. De røde knopper er væk igen nu også, og den kløer ikke mere.

Men tror du stadig jeg kan være smittet med noget? Er det noget der kræver et lægetjek? Eller på anden vis skal gøres noget ved?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeppe

Det mest sandsynlige er nok et mindre svampeangreb, og jeg synes ikke, der er nogen grund til et lægebesøg. Skulle det evt. blusse op igen, så lad lægen se på det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Jeppe PP

Indlæg af Jeppe PP »

Okay mange tak for hjælpen :) Men skal jeg så købe en bestemt slags sæbe? Eller forsvinder det af sig selv helt igen? - er det egentligt allerede på nær lidt lugt måske.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Røde knopper på penis hovedet og tør forhud?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Jeppe

Hvis du ikke vil nøjes med varmt vand, men vil bruge sæbe, så brug intimsæbe.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KØNSSYGDOMME"