Testikkel hænger voldsomt

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG DERES TESTIKLER
Besvar
Peter1234

Testikkel hænger voldsomt

Indlæg af Peter1234 »

Hej Per.

Jeg er en dreng på 17 år som er blevet lidt i tvivl om der er noget galt med mit ene testikkel.

Det forholder sig sådan, at det venstre testikkel hænger omtrent 2 cm længere nede end mit højre. Ydermere er der venstre testikkel også omtrent 2 cm længere ind mod kroppen end det andet.

Det var faktisk helt tilbage til omtrent, da jeg var 10 år og cyklede, da jeg pludselig fik UTROLIG ondt. Siden da, har det venstre været lidt malplaceret. Kan der mon have kommet noget i klemme?

Jeg har ikke haft smerter siden, og det er egentlig også, derfor jeg ikke har kontantet min læge. Dog her på det sidste har jeg pillet lidt, om man så må sige, og jeg har haft smerter i omkring en dag og lidt mildere smerter derefter.

Det kan være lidt irriterende og ubehageligt, at det hænger så langt nede, for blandt andet når jeg har cowboybukser på, har det en tendens til, at komme i klemme og gøre lidt ondt. Jeg er desuden i den seneste tid blevet bekymret for, om det kan være en sygdom.

Når jeg er udsat for kulde eller seksuel ophidselse, trækker de sig op, og står næsten "på række".

Er det normalt der testiklerne er så forskudt i forhold til hinanden eller kan der være tale om noget farligt?

På forhånd tak.
Peter
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Testikkel hænger voldsomt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Peter1234

Testiklerne hænger normalt lidt forskudt i forhold til hinanden, så det er der ikke noget unormalt i. Huden i pungen er med til at regulere temperaturen for testiklerne, som ikke må få det hverken for varmt eller for koldt. Er der varmt slapper huden af og testiklerne kommer til at hænge og er det koldt trækker huden sig sammen og trækker testiklerne op.

Stramme cowboybukser er ikke gode for testiklerne, dels strammer de om dem og giver nemt smerte, og dels kan de være med til at ødelægge sædkvaliteten. Løse bukser kan anbefales ud fra en sundhedsmæssigt perspektiv, men det er jo næppe derfor, du har stramme cowboybukser på :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG DERES TESTIKLER"