Kleenex eller hvor?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GESTALTTERAPI / PSYKOTERAPI
Besvar
Iben Bak Andersen

Kleenex eller hvor?

Indlæg af Iben Bak Andersen »

Kære Per Holm Knudsen

Har du Kleenex eller lignende stående fremme på et bord eller lignende, når du har klienter til samtale? Eller har du dem gemt lidt af vejen og tager dem frem, hvis der skulle blive brug for dem? Eller hvad?

Traditionelt har en kasse Kleenex vel nærmest hørt til standardudstyret i et terapi-lokale. Men jeg har ladet mig fortælle, at nogle synes, det er et dårligt signal og en skidt idé. Grunden skulle angiveligt være, at der nærmest skulle ligge en opfordring eller i hvert fald forventning om, at nu skulle klienten altså fælde tårer; og det signal ville man ikke være med til at sende. Tilhængere af denne anti-Kleenex-klan tager så æsken frem, hvis der skulle blive brug for den.

Hvad gør du - og hvad tænker du i det hele taget om denne finurlige problemstilling.

Venligste hilsner

Iben
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Kleenex eller hvor?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Iben

Nej jeg bruger ikke Kleneex, jeg bruger køkkenruller. Der står en køkkenrulle i holder ved hver plads dvs. 3 stk.s. :1:

Billede

Jeg stikker aldrig klienter køkkenrullen, før de selv er ved at række ud efter noget. Hvis man gør det før, risikerer man at stoppe deres følelser.
På vores Sommerkurser om seksualitet og kærlighed på Ærø stoppede vi prompte folk, der ikke kunne tåle tårer og straks kom drønende med køkkenrullen :2:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 17. feb 2008 14:17, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Iben Bak Andersen

Kleenex eller hvor?

Indlæg af Iben Bak Andersen »

Nå, jeg skrev lige nogle linjer - de forsvandt vist.

Men

Mange tak for dine tankevækkende ord; dem kunne jeg virkelig bruge, så derfor vil jeg ikke undlade at skrive igen, som du så venligt "opfordrer" til.

Kærlige hilsner

Iben
Besvar

Tilbage til "GESTALTTERAPI / PSYKOTERAPI"