Seksuel orientering!?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG LYST
Besvar
hjælp

Seksuel orientering!?

Indlæg af hjælp »

Hej

Jeg er en pige/kvinde, der er enormt forvirret i forhold til min seksuelle orientering. Jeg har ikke gennemført et fuldkomment samleje, hvilket formentlig, i denne sammenhæng, ville være nyttigt at oplyse om. Det skal nævnes at jeg aldrig har følt lyst til at tilfredsstille mig selv og har heller aldrig gjort det - højst et par gange har jeg forsøgt, men eftersom at jeg ingen nydelse følte overhovedet stoppede jeg.

Jeg har denne følelse af ikke at være så sexfikseret i forhold til mange andre på min alder - (17 år), hvilket bekymrer mig en del.

Jeg har en opfattelse af at jeg har bevaret dette meget naive syn på kærlighed og sex, som om jeg ikke har sluppet barndommens briller i min pubertet. Jeg har f.eks ikke noget imod at kysse, kramme med en given person, men føler mig frastødt ved tanken om sex. Jeg har denne følelse af at når jeg bliver forelsket (aha, det kan jeg faktisk!) så har jeg egentlig bare lyst til at være i personens nærvær, som i at "kigge" på personen, snakke eller grine med personen - som i at personen er noget helligt, og dette hellige skal der ikke røres ved! I så tilfælde bliver den hellige hinde forpestet!

- Er jeg paranoid? Ud fra dette faktum synes jeg selv, at jeg fremstår meget aseksuel? Jeg er enormt bange for at være aseksuel, da jeg ikke vil glippe denne fantastiske lyst alle beskriver.

Det er selvfølgelig svært for andre at vurdere, om jeg er "normal" (gennemsnitlig) i forhold til sexlyst osv. men jeg kan alligevel ikke lade være med at bekymre mig. Jeg tænker at dette pres fra medier og andre kan have indvirkning. Vi lever i et samfund hvor man får indtrykket af, at alle har lyst til og har sex konstant, og hvis man ikke passer i den kasse er man nærmest misfødt. Måske skyldes min manglende lyst til den slags denne trykkende hætte, der presses ned over hovedet på en.

- Derved har jeg måske mistet lysten? Eller måske er jeg slet ikke klar men føler jeg skal være det pga. af denne fælles sexfikserede bevidsthed?

Igen har jeg overvejet homoseksualiteten. Jeg føler mig sjældent forelsket i en af det samme køn (hunkøn), men når jeg gør er det en meget stærkere følelse end normalt!. Derudover synes jeg mange af det samme køn er smukke og jeg kunne sagtens forestille mig en intim oplevelse. Men eftersom at jeg aldrig har haft en intim oplevelse eller så meget kysset med en af samme køn, ved jeg jo ikke om jeg ville kunne lide det i situationen! Jeg synes såvel at dem af det modsatte køn (hankøn) kan være meget smukke også, men alligevel føler jeg mig enormt frastødt af dem seksuelt. Hvis jeg tænker på et par lettere muskuløse mandeben eller et mandeligt kønsorgan bliver jeg i så tilfælde fysisk utilpas! Jeg bliver nemt forelsket i dem af det modsatte køn, men når de nærmer sig mig som i mere end at kysse, kramme osv. får jeg denne trykkende fornemmelse, hvor jeg får kvalme og får lyst til at græde helt ufrivilligt

- Kan det skyldes at jeg ikke har haft min seksuelle debut? Eller at jeg, grundet min romantiske tiltrækning/forelskelse i drenge, er forelsket i "forestillingen" om at være sammen med en dreng, men i sekundet som jeg er i situationen, indser at det føles forkert. Jeg har været godt tilsløret hver gang og ingen af dem jeg har kysset, har været nogle jeg har været forelsket i?

HJÆLP MIG! Jeg er bare så forvirret og frygter for aseksualitet, eftersom at begge køn virker interessante i mine tanker men det modsatte køn, som jeg har "prøvet" var frastødende i den givne situation, hvilket det andet, samme køn jo så også kunne risikere at være. Jeg undskylder de mange spørgsmål, men jeg vil så gerne have svar, da jeg er vil at gå til! :cry:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Seksuel orientering!?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej hjælp

Jeg tror såmen bare, at du er ung og som mange andre unge ganske uafklaret, osse på det seksuelle område. Som du beskriver så udmærket, så er der et stort ydre tryk på, at man m/k skal være seksuel - og helst på en bestemt måde - og det kan sagtens vække modstand hos nogen - f.eks. hos dig.

Du fortæller ikke meget om hvilket miljø, hvilken familie, som du er vokset op i?
Hvordan er din families forhold til seksualitet? Hvad har du lært der?
Hvad har du lært i skolen?
Hvordan gennemførte du ikke "et fuldkomment samleje"?
Hvordan forestiller du dig, at sex med en dreng/mand skulle være "forkert"?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG LYST"