Projektopgave 2007 - Plastikkirurgi

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PROJEKTOPGAVER OM PLASTIKKIRURGI
Besvar
lauritz_1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. nov 2007 09:00

Projektopgave 2007 - Plastikkirurgi

Indlæg af lauritz_1 »

Kære Per Holm Knudsen,

Jeg hedder Lauritz og går på Forældreskolen i Århus. Jeg er netop i gang med min projektopgave, hvor jeg har valgt emnet plastikkirurgi. I denne anledning har jeg et par få spørgsmål, som jeg godt kunne tænke mig at stille dig.

1. Hvorfor søger folk til plastikoperationer i dag, og hvilke samfundsmæssige, sociale og psykologiske faktorer spiller en rolle?

2. Hvordan forholder vores samfund sig etisk og æstetisk til plastikoperationer?

3. Hvilken effekt har medierne på de beslutninger, som vi træffer ved vores udseende?

Jeg sætter stor pris på din tid! (:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Projektopgave 2007 - Plastikkirurgi

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lauritz

Dine spørgsmål til mig er så bredt formuleret, at jeg jo nærmest skal lave din opgave :1:.

1) Jeg gætter på, at det handler om 3 ting. A) Det kan lade sig gøre, at plastikkirurgi er blevet udbredt speciale. B) At folk har fået råd til det og vil ofre penge på det. C) At der er en tendens til at mennesker skal være mere og mere "perfekte", og selviscenesættende.

2) Det gør "samfundet" vel i og for sig ikke - altså ud over at lave autorisationer til plastikkirurger. Her må du læse dig til nogen diskussioner.

3) I den forstand at medierne er med til at viderebringe ideerne om "det perfekte menneske", så stimulerer de ideerne om at ændre sit udseende med kirurgi.

4) Plastikkirurgi har selvfølgelig sin store berettigelse, når det handler om at genoprette skader og og ændre egentlige misdannelser.

:idea: Se PSYKE & SEX om Plastikkirurgi

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
lauritz_1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19. nov 2007 09:00

Tak

Indlæg af lauritz_1 »

Hej igen Per Holm Knudsen,

Tusind tak for din hurtige respons! :)
Besvar

Tilbage til "PROJEKTOPGAVER OM PLASTIKKIRURGI"