Min kæreste er bange for at miste

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ANGST
Besvar
Tobias

Min kæreste er bange for at miste

Indlæg af Tobias »

Jeg har en dejlig kæreste, som jeg elsker meget højt. Hun har det desværre ikke så godt for tiden hvad jeg er ret ked af. Hun har for mange år siden mistet sin mor der døde nu frygter hun, at enten mig eller hendes far eller søster også skal dø. Det slår hende helt ud for tiden og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op. Har du nogle gode råd til mig og hende ud over at anbefale at hun opsøger en psykolog. Det må også gerne være nogle bøger der handler om det men helst bare nogle rigtig gode råd.

Vh Tobias
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Min kæreste er bange for at miste

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tobias

Ikke sjældent sker der det, at gammel ubearbejdet sorg og medfølgende angst kan springe op igen, når man kommer tæt på et andet menneske og derfor igen har noget at miste. Man kan sige det er den måde sorgen banker på og sige: "Nu må du se at få taget hånd om mig!"

Når man har gået med det i lang tid, så kan det være svært at klare det alene og derfor vil jeg nu alligevel anbefale hende at finde sig en veluddannet psykoterapeut/psykolog der er vant til at arbejde med tab/angst.
:idea: Inden hun vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Hvis jeg skal anbefale en bog, så mådet være:
[bog] Marianne Davidsen-Nielsen, Nini Leick: Den nødvendige smerte. Om tab, sorg og adskillelsesangst, Hans Reitzel

:idea: TABSPROCESSEN

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ANGST"