Jeg er en dreng og jeg er 16 år

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG KÆRESTER
Besvar
1992
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 13. dec 2008 16:47

Jeg er en dreng og jeg er 16 år

Indlæg af 1992 »

Hej Per!
Jeg er dreng, jeg er 16 år og jeg er ærlig talt ret ked af det over min ensomhed! Jeg føler selv at jeg har virkelig meget brug for en kæreste, men hvem har ikke det i en alder af 16 år. Jeg tror ikke jeg er i en dårligere position end så mange andre på min alder, jeg tror bare jeg har enormt store krav og forventninger til mit liv. Jeg har haft 2 kærester, som bare har været nogle idiotiske og umodne forhold, hvor jeg begge gange er blevet droppet efter få uger og begge gange har været sønderknust.

Jeg er så småt ved at indse at jeg er blevet droppet fordi vi ikke har passet sammen, og at jeg nærmere har været forelsket i tanken om at have en kæreste end pigen. Jeg oplever det som en tørst efter romantisk kærlighed, som slukkes lige så snart en 'præsentabel' pige interesserer sig for mig. Når pigen igen har forladt mig har min tørst kun været skærpet og min desperation synker dybere.
Jeg oplever det som en tørst efter romantisk kærlighed, som slukkes lige så snart en 'præsentabel' pige
Jeg er til grin.. For jeg har ikke forelsket mig i pigen, men at hun har været min og at hun har været præsentabel. Jeg har forelsket mig i at kunne sige til mine venner at jeg har en hot kæreste og jeg har ikke været forelsket i pigens udseende og personlighed, men derimod forelsket i hvad andre syntes om pigens udseende og personlighed. Min stræben efter romantisk kærlighed er altså lagt til grunde af at jeg tænker at jeg har noget som er "mit" og som andre kunne misunde mig på et eller andet plan for. For mit vedkommende er hun "min" så længe vi officielt er kærester. Når min 'civilstatus' på facebook siger at jeg er i et forhold med den og den er min lykke gjort, for så har jeg fundet en pige som er præsentabel og som er min. I det sekund denne 'civilstatus' går tilbage til 'single' er jeg ulykkelig.

Nu kommer jeg til en slutning. Jeg føler virkelig inderligt at begge mine forhold har udfyldt et tomrum i mit liv mens de har stået på og at forholdene begge kun har været en illusion af romantisk kærlighed som alligevel har udfyldt mit ønske om romantisk kærlighed mens det har stået på.

jeg er fucked up, hjælp mig.

Lidt supplering da jeg synes mit indlæg udtrykker noget andet end jeg egentlig mener, det er egentlig svært at nedfælde sådan noget med ord.

Jeg tror det vil være mere detaljeret at sige at jeg er forelsket i at blive bekræftet. Jeg har et sindsygt behov for bekræftelse. Bekræftelse gør mig overlykkelig og glad. Det modsatte af bekræftelse får mig til at føle ensomhed. Det er ofte når jeg sidder på mit værelse uden noget rigtigt at tage mig til at jeg føler nogle kraftige følelser af ensomhed strømme i gennem mig. Tanker og bekymringer omkring livet, det eksistentielle ved livet som hvad jeg vil opnå med mit liv fylder mit hoved. Her fantaserer jeg ofte om, hvor dejligt jeg ville have det ved at have en pige ved mig netop nu og at vi lå og så en film.

Når jeg nu læser mine 2 indlæg i gennem synes jeg det er et kaos, men det er også hvad jeg selv synes mine følelser er. Altså et kaos. Jeg føler at jeg har brug for at få styr på dette kaos og derfor har jeg nu skrevet til dig.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jeg er en dreng og jeg er 16 år

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej 1992

Ja du er 16 år, og jeg tror rigtigt mange 16 årige kan genkende din tanker og overvejelser - jeg tror også, at jeg havde det sådan som 16 årig. :1:

Der er ikke andet for end at fortsætte med at prøve dig frem med forhold, og efterhånden får du øvelsen, og bliver mere optaget af pigen end af dine kammeraters vurderinger og evt. misundelse. Facebook er både godt og skidt, godt fordi man så har en større kontakt til sine venner - og skidt fordi vennerne samtidig får alt muligt at vide, som det også kan være rart nogen gange at holde for sig selv. Facebook er virkelig en balancegang om åbenhed og lukkethed.

Så pøj pøj og op på hesten igen - pigerne ved ikke, at du sidder alene på dit værelse og længes efter dem - ud og snak med dem! :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG KÆRESTER"