Operation af penisstreng

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
DBosy

Operation af penisstreng

Indlæg af DBosy »

Hej,

Jeg har efter mange år endelig besluttet mig for at få foretaget et lille indgreb på penisstrengen, da jeg føler den er for kort.

Jeg er stadig jomfru, så har endnu ikke oplevet, om jeg ville være i stand til at gennemføre et samleje. Forhuden kan dog ikke trækkes helt ned bag penishovedet, og jeg mistænker strengen for at være synderen. Ved erektion kan jeg trække til ca. lige hvor penishovedet slutter.

Min læge fortæller mig, at såfremt jeg ønsker at få det gjort koster det nu 3000 kr. Kan dette virkelig være rigtigt, og er der ikke andre muligheder? Det er godt nok mange penge.

På forhånd tak. Håber du kan hjælpe mig, så jeg ikke behøver at være nervøs for at kunne gennemføre et samleje.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Operation af penisstreng

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej DBosy

Nej, det kan bestemt ikke være rigtigt. Bed om at blive henvist til en urolog, som sikkert kan give dig et bedre svar. Begrundelsen for dit ønske om en operation er jo ikke kosmetisk, men medicinsk. Hvis man er utilfreds med sin læge, kan man altid skifte til en anden læge.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
DBosy

Re: Operation af penisstreng

Indlæg af DBosy »

Hej Per,

Tak for svaret. Min læge fortæller, at det er ny lovgivning fra 1. januar 2011?
Kan jeg kræve en henvisning til en urolog og påpege, at det er en medicinsk begrundelse?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Operation af penisstreng

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej DBosy

Jeg er ikke bekendt med, hvilken lov din læge henviser til, kunne du få det at vide?
Jeg ville kræve en henvisning til en urolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
DBosy

Re: Operation af penisstreng

Indlæg af DBosy »

Hej igen,

Så har jeg fået en ny læge til at lave en henvisning - desværre er det ikke til at få tid hos en urolog p.t, så jeg har fået tid hos en almen kirug. Ser frem til hvad de kan gøre.

Mange tak for hjælpen. Jeg vender tilbage når der er sket mere.
DBosy

Re: Operation af penisstreng

Indlæg af DBosy »

Hej Per,

Så har jeg fået foretaget et indgreb hos en kirug. Det gik ret smertefrit (bortset fra sprøjten med bedøvelse!).

Mit spørgsmål er nu hvordan jeg bør forholde mig i den næste tid? Kirugen fortalte blot, at jeg skal vaske bag forhuden 2 gange om dagen de næste 4 uger inden jeg skal til et check-up. Kan det virkelig passe? Synes meldinger er ret forskellige på nettet. Og skal jeg holde mig fra seksuel aktivitet i alle 4 uger?

Lige nu virker strengen ikke betydeligt længere/klippet, men det er nok pga. såret/resterne fra operationen?

Håber du kan svare på mine spørgsmål. Og mange tak for hjælpen!

Mvh.
DBosy
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Operation af penisstreng

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej DBosy

Godt! Du skal rette dig efter de anvisninger, lægen gav dig. Og ja hold dig fra sex til i de 4 uger, så er du sikker på ikke at få såret til at briste.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"