Forhudsforsnævring måske, ved ikke hvad jeg skal gøre

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG FORHUD
Besvar
Den Bekymrede

Forhudsforsnævring måske, ved ikke hvad jeg skal gøre

Indlæg af Den Bekymrede »

Hej

Har nu i 1½ måneds tid gået og haft problemer med min penis/forhud. Har været diverse forums igennem på nettet, og jeg kan ikke finde lignende artikler som kan hjælpe mig.

Det startede som sagt for 1½ måneds tid siden, med at jeg begyndte at danne meget mere nakkeost end jeg nogensinde har gjort. Har aldrig haft problemer med dette før i mit liv.
I sammenhæng med at jeg begyndte at danne mere nakkeost, har jeg også haft mere besvær med min forhud. Synes den er blevet strammere, og glansen udtørrer hurtigere. Har aldrig rigtig kunnet trække forhuden tilbage i erigeret tilstand, uden først at være lidt våd, presperm/spyt. Men det har ikke generet mig under sex eller onani. Det er det så begyndt at gøre nu.

Der er ligesom kommet flere "riller/lag" i forhuden når jeg trækker den tilbage, og det virker som om det er i disse riller og bag pikhovedet, at nakkeosten samler sig.
Førhen har jeg ikke haft disse "riller/lag" når jeg trak forhuden tilbage, så jeg er helt sikker på, det har noget med det at gøre.

Har været til lægen hvor jeg fik udskrevet "Fluconazol HEXAL" 150 mg 1 gang om ugen, mod svamp. Men det har ikke hjulpet. Lægen udskrev det lidt som en nødløsning tror jeg. Han sagde det bare var almindelig nakkeost jeg havde, som kunne skylles væk med almindelig hygiejne. Men jeg kan jo tydeligt mærke, at der er noget mere væsentligt galt, når jeg ikke har haft problemer med dette før, i en alder af 25 år.

Er det forhudsforsnævring jeg har, eller hvad kan det være? Jeg er helt på bar bund!
Har mistet viljen til at være sammen med min kæreste, da jeg synes det er så ulækkert. Det ser grimt ud, lugter, og påvirker min penis meget negativt, som nævnt ovenfor.

Det påvirker mig rigtig meget psykisk, tænker på det hele dagen igennem.

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, da min læge som sagt ikke er særlig hjælpsom for mig.

Mvh Den Bekymrede
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forhudsforsnævring måske, ved ikke hvad jeg skal gøre

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den Bekymrede

Jeg tror der er en sammenhæng mellem tørheden på glans og merproduktionen af smegma (nakkeost). Smegmaen opgave er nemlig at sikre huden på glans. Det kan være svamp, der generer dig, men det kan osse være mange andre forhold. Går du f.eks. med andet tøj end tidligere? Får du medicin? Har du sukkersyge? Er du f.eks. overvægtig? osv. Jeg synes, at du i første omgang skal bede om at få en tid hos en urolog, som så samtidigt kan se, om det evt. kan hænge sammen med, at din forhud er for stram.

Du skal huske, at du ikke må bruge almindelig sæbe til at vaske forhuden med, det øger lugten og gør tilstanden værre. Brug intimsæbe og evt. noget mandelolie eller hudcreme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG FORHUD"