Give slip

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
flower angel

Give slip

Indlæg af flower angel »

Hejsa.

Jeg er en pige på de 29 år, der har svært ved at nyde og give slip.

Jeg har i de sidste 11 år været i fast forhold, med den samme mand.
I starten af vores forhold, havde vi et godt sex-liv, men som årene er gået er det gået hen og ikke rigtig være eksisterende, pga. manglede lyst osv for min side af.

Jeg har siden, jeg var 12 år, kæmpet med en depression og generaliseret/panik angst, pga seksuelt misbrug i barndommen fra min storebrors side.
Til sidst knækkede filmen og jeg kom i psykiatrisk/medicinsk behandling.

Jeg mistede fuldstændig lysten til sex, men valgte alligevel at have sex med kæresten, når han spurgte efter det.
En ting jeg ikke har lyst eller var klar til, det gjorde ondt, og jeg oplevede tit, at jeg ikke var "våd" nok, hvilket resulterede i, at jeg endnu engang fik tårer i øjnene og måtte gå ud og kaste op.

Nå, men.
Her det seneste 1 års tid, er jeg begyndt at kunne mærke lysten, til at røre/nusse/kæle mig selv, men jeg bryder mig ikke rigtigt om at mærke mig selv våd, hverken dernede eller på fingrene.

Nu har jeg så valgt at købe en "massage pind/stav', som jeg så småt er begyndt at benytte mig lidt af, uden på trussen.

Det kan være rart behageligt og dejligt, lige indtil jeg begynder at spænde i kroppen. Der må jeg stoppe helt, fordi jeg føler det ubehageligt, ved at jeg bla. ikke kan slappe af.

Hvorfor er det, at jeg ikke bare kan nyde og slappe af? Er der noget jeg selv kan gøre, så jeg bliver bedre til at give slip?

Har overvejet tantramassage, men er det en dum ide?
For at lære at bla. nydelse er ok, samt for at få et bedre syn på min egen krop.

KH

Flower angel.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Give slip

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Flower angel

:!: FØRST! Når du er 29 år, så er du ikke længere en pige, så er du en kvinde, og da du fyldte 25 år, ville jeg ikke engang kalde dig ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Er du stadig medicineret? Noget antidepressionsmedicin og andet psykofarmaka kan meget nemt tage den seksuelle lyst. Måske er det en del af forklaringen på din manglende lyst.

Hvad var årsagen til, at du i starten af dit forhold til din mand havde et godt sex-liv? Hvad skete der mellem jer, da du begyndte at miste lysten - og hvor langt inde i forholdet var det?

Man kan sige, at du jo kom til at retraumatisere dig selv, hver gang du havde sex uden at have lyst, men det er du jo sikkert klar over via den psykiatriske behandling.
Hvad gik behandlingen ud på? Fik du psykoterapi?

Noget tyder på, at du har brug for at generobre dine kønsorganer! At de er en del af dig! At de er en del af dig, der kan give dig stor glæde! At dine kønsorganer ikke er "ulækre"(?) men, at det din storebror gjorde ved dig var ulækkert (?).

Kan du få orgasme - enten for egen hånd/massageapparat eller sammen med dig kæreste? Mange mennesker m/k spænder op i kroppen, når de får orgasme.

Tantramassage kunne være en god ide, og det lyder osse som om, at du stadig har brug for at få overgrebene bearbejdet i psykoterapi.

:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Floder angel

Re: Give slip

Indlæg af Floder angel »

Undskyld, men jeg bryder mig ikke om at kalde mig selv for kvinde eller hvis andre gør det. Det tricker noget i mig.

Nej er ikke længere på noget psykofarmaka, stoppede ca. for 1 år siden.

Jeg fik flash back's og begyndte at være selvdestruktiv igen, en ting jeg var meget bange for, at han ville finde ud af, da han tidligere havde haft en truende adfærd overfor mig i forbindelse med "min selvdestruktive adfærd". Det var allerede et år efter.

Nej ingen psykoterapi, kun en masse medicin :s min psykiater brugte maks. 10 - 15 min. på mig. Blev derefter osse henvist til en psykolog igennem egen læge, men snakken går kun ud på, hvordan jeg har det. Desværre har han valgt at acceptere en af mine dårlig sider. Så der føler jeg ikke rigtig, jeg kommer nogen videre efterhånden.

Hvordan generobre den ting.? :s

Har ikke oplevet en orgasme hverken med manden eller alene, men tror jeg tæt på, når jeg gør det alene. Men jeg kan ikke slappe af, og føler det ubehageligt op til, så stopper helt.

Tantra-massage har jeg som skrevet overvejet kraftigt, men igen. Ja. Hvad nu, hvis jeg nyder og bliver våd?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Give slip

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Flower angel

Du ér jo rent faktisk en voksen kvinde, så hvad er problemet med at kalde dig kvinde?

Ja, nu hjælper medicin jo faktisk kun på svære depressioner, og det lyder bestemt som om, at du har brug for kvalificeret psykoterapi.
10-15 minutters konsultation virker helt absurd på mig, der normalt har mine klienter i 100 minutter pr. gang :1:.

Hvad har din psykolog accepteret, som han ikke burde?

Måske skulle du anskaffe dig en Fighter MX, som er et meget effektivt massageapparat.

Hvis du får tantramassage, så er det ikke usandsynligt, at du vil nyde det og sikkert osse blive våd, det er jo en naturlig reaktion hos kvinder.

:idea: Tantramassage i Århus

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Flowee angel

Re: Give slip

Indlæg af Flowee angel »

Hej igen..

Jeg kan ikke svare dig på hvorfor, jeg bryder mig bare ikke om det, måske fordi jeg stadig inderst inde er en lille pige.

Nu var det godt nok min psykiater, der kun brugte 10-15 min i konsultationen.
Min psykolog er mellem 30-45 min., han har accepteret, at jeg drikker, når jeg er der og måske har drukket lidt inden, selvom jeg kommer direkte fra arbejde.

Fighter MX ser godt nok kraftig og stor ud :s

Med hensyn til tantra-massage, så skal jeg det allerede i morgen. Har bare haft overvejet om at melde fra.. og har været ærlig omkring min situation og problemstilling. Så tror han vil lægge meget mærke til, hvordan min krop reagerer, om jeg f.eks. husker at trække vejret osv.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Give slip

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Flower angel

At opleve sig som en lille pige inden i er en noget uhensigtsmæssig forsvarsstrategi, som bl.a. hindrer én i at tage voksent ansvar for sig selv - som voksen kvinde. Måske noget du skulle tage op med din psykolog.

30-45 minutter er ikke meget tid til terapi, men jeg ved godt, at mange psykologer bruger så lidt tid til en konsultation.
Mener du, at du drikker alkohol inden og i terapien?

Fighter MX er et meget effektivt apparat og kun til udvortes brug. :2:

Hvis du prøver tantra-massage, så fortæl, hvordan det var for dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Flower angel

Re: Give slip

Indlæg af Flower angel »

Hej igen.

Det kan du måske ha hel ret i,  men er pt inde i en periode hvor jeg ikke har været til psykolog i 4 - 5 måneder. Er faktisk overrasket over det er så langtid siden sidst. Jeg får det faktisk skidt :s med jeg ikke passer mine tider, at jeg sætter mere tid af til at knokle røven ud af bukserne.

- men ja. Jeg mente, at jeg drikker før og under psykolog samtalen.

Tror squ ikke jeg tør den fighter MX ting.

Og jeg fik prøvet tantra-massagen igår. Normalt ville den tage 2 - 2 1/2 time, men for mig tog den 4 timer Ca.
Vi brugte tiden på åndedrættet og snak undervejs, synes det var svært at slappe helt af. At det var mørkt og lyset blev slukket, gjorde jeg havde det bedre med at være nøgen.
Men det var svært at slappe helt af under yoni massage, men der var åndedrættet meget vigtigt. først ydre og indre skamlæber. Klitten er virkelig puha..
Sagde ja til indre yoni massage, og kan huske hvad han havde fortalt om g-punktet, hvordan det ville føles.
Hvilket jeg selv følte og kom i tanken om, at det ville føles som et brombær/hindbær. :o
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 4: Give slip

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Flower angel

Fighter MX er ikke på nogen måde farlig, den er blot effektiv - og så kan den i øvrigt osse bruges til ømme muskler. :1:

Tantra-massagen lyder som en behagelig oplevelse for dig. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"