Ingen lyst ødelægger forholdet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
240605
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17. dec 2008 15:11

Ingen lyst ødelægger forholdet

Indlæg af 240605 »

Hej Per.

Endelig et site der måske kan hjælpe :)

Jeg er en pige på 20 år, og har været sammen med min kæreste som også er 20 i 3½ år.
Min sexlyst begyndte så småt at forsvinde lidt efter 1 år inde i forholdet, og det er kun blevet værre med tiden, nu har vi stort set aldrig sex mere.
Jeg elsker ham rigtig meget og vil gerne have det til at fungere.
Jeg har slet ikke lyst og kan ikke blive våd.

Informationer der kan have påvirket:
P-piller - er på p-piller og har skiftet mellem forskellige for at se om det kunne være det.
Underlivet - har haft meget kraftig blærebetændelse ca. 4 gange i løbet af forholdet. Jeg har haft svamp 2-3 gange og er blevet behandlet for bakterier også 2-3 gange. Derudover har jeg haft streptokokker i livmoderhalsen.

Det gør altid ondt når vi har sex, i hvert fald i starten, og det gør selv ondt at få en tampon op.
Jeg ved ikke helt, hvad der skyldes smerten, om det er fordi det altid er lang tid siden siden sidst? Eller fordi jeg tænker for meget over, at det kommer til at gøre ondt og derfor spænder for meget? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre mod nogle af disse grunde, hvis det skulle være det.

Jeg håber du kan hjælpe os, for vi elsker hinanden mere end noget andet, men det ødelægger os fordi vi bliver kede af det og sure på hinanden over det. Jeg kan ikke gøre for det gør ondt og fordi jeg ikke har nogen lyst, og han kan ikke gøre for at han har lyst.

Det er en ond cirkel for jeg hader sex mere og mere fordi det gør os uvenner.

Undskyld det lange brev :s

Hilsen mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ingen lyst ødelægger forholdet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej 240605

Der er jo ikke noget at sige til, at din lyst ikke er særligt stor, når du dels har været besværet så meget af infektioner, og dels får smerter ved sex.

Hvis du ikke har været hos en gynækolog, så synes jeg, at du skal undersøges, svamp og andre infektioner kan nemt give smerter, men osse manglende smørelse, og manglende lyst kan give smerter, derudover kan lidelsen vulvodyni give de symptomer, som du beskriver.

Du kunne jo prøve i en periode, at undlade p-piller og se om det ændrer på lysten og evt. dine infektioner.

:idea: Kig under KVINDER OG SMERTER VED SEX i kategorien OM KVINDER (over 18 år) her i PSYKE & SEX DEBAT
:idea: Og kig under P-PILLER i kategorien OM SEKSUALITET her i PSYKE & SEX DEBAT

:!: Når du er 20 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du fylder 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"