Tænder jeg på min far?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Forvirret i bolden!

Tænder jeg på min far?

Indlæg af Forvirret i bolden! »

Hej! Jeg ved ikke helt om min besked hører til under "kvinder og lyst", men tænkte det var det, der kom tættest på.

Jeg er en ung kvinde på 18 år, og jeg har det her store problem, at jeg har det ubehageligt med at være for meget sammen med min far, fordi jeg er i tvivl om hvorvidt jeg "tænder" på ham... Det der får mig til at tro dette er, at nogle gange når jeg skal ringe til ham, eller når jeg er sammen med ham eller taler med ham eller sådan, så får jeg sådan en slags sammentrækning i skridtet, altså nærmest som når jeg tænder på noget... det er sindsygt ubehageligt, fordi jeg elsker min far, og vi har det rigtig godt sammen, men har ikke lyst til at være sammen med ham, når jeg har det sådan, fordi det eneste der kommer ind i mit hoved er: ej hvor er du underlig og klam, sidder du og tænder på din far lige nu!!!?!?! Den der trækken i underlivet er ikke kun én, jeg har når jeg tænder på noget, men jeg oplever faktisk også at få den i ubehagelige situationer så som hvis mine forældre skændes, eller min søster og far skændes, eller hvis jeg skændes med en af dem... jeg får det især hvis folk råber, og råber højt.

For en halvandet års tid siden havde jeg det samme problem, men så forsvandt det i et stykke tid, men nu er det altså kommet tilbage. Jeg har læst på nettet at det nogengange kan være normalt, at tænde på sin far eller bror eller så videre når man er i puberteten, men herregud, jeg er jo 18?! Jeg er meget forvirret og fortvivlet over at jeg føler mig unormal. Jeg tror at mit spørgsmål er vel egentlig om det er noget, der er normalt, eller om der er nogle andre der har oplevet det samme, eller om jeg bare er gal i bolden eller hvad? Vil gerne have det normale forhold til min far tilbage igen uden at skulle tænke, at jeg er klam hver gang jeg er sammen med ham!!!! :(

Hilsen en fortvivlet 18-årig :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tænder jeg på min far?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej fortvivlet 18-årig

Det lyder nu ikke som om, at du tænder på din far. Jeg gætter på, at du fejlfortolker dine kropssignaler. Det er ganske almindeligt, at éns bækkenbund reagerer i forskellige situationer, hvad enten de er rare eller ubehagelige. Det er blot reflekser, som oftest tjener til at trække bækkenbunden lidt sammen, og oftest er reflekserne beskyttelsesforanstaltninger. Det kan f.eks. give fornemmelser, der svarer til "isninger" eller "myrekryb" i ryggen.

Men hensyn til at tænde på forældre eller søskende, så kan det sagtens forekomme, men din beskrivelse giver mig ikke anledning til at tro, at det er det, du gør. Langt snarere tror jeg, at du er angst for din tanke om, at du kunne tænde på din far, og den angst kan sagtens give dig fornemmelser i bækkenbunden :1:. (I øvrigt kan angst og lyst godt til tider minde om hinanden.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"