Er asexualitet en reel sexualitet?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Hvilketbenskaljegståpå?

Er asexualitet en reel sexualitet?

Indlæg af Hvilketbenskaljegståpå? »

Hej Per.

I virkeligheden kunne jeg skrive en længere roman lige nu - men i første omgang vil det være rart at få følgende afklaret:

- "Findes" asexualitet?
- Er asexualitet en reel sexualitet, som er "videnskabeligt" dokumenteret, som fx homo- eller bisexualitet?
- Er asexualitet en sexualitet, man kan sammenligne lidt med homo- og bissexualitet?
- Er asexualitet en sexualitet, man er nødt til at acceptere og som man ikke kan "gøre noget ved" - fx via terapi/sexolog eller medicin?

Jeg er noget rådvild, så jeg håber meget du kan afklare mine spørgsmål!

Med venlig hilsen

Hvilketbenskaljegståpå
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er asexualitet en reel sexualitet?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Hvilketbenskaljegståpå?

Aseksuel betyder jo ikke-seksuel, så derfor kunne man nok snarere sige, at det er det modsatte af en seksualitet. Og ja, der findes i høj grad mennesker, der oplever sig som aseksuelle, eller som det osse kan hedde non-seksuelle.

Det er værd at undersøge om ens aseksualitet har rod i en fysisk tilstand og altså ikke er psykologisk betinget f.eks. gennem opdragelse, religion, kultur.
Hvis den er psykologisk betinget, kan man godt arbejde med det, hvis man ønsker tilstanden ændret. Hvis den er fysisk betinget, kan man f.eks. blive undersøgt for ens hormonelle spejl.

:idea: Asexuality (Wikipedia - eng.)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"