20 år og sexlysten er ved at forsvinde...

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Gæst

20 år og sexlysten er ved at forsvinde...

Indlæg af Gæst »

Jeg er en pige på 20 år. Mit problem er at min kæreste har meget mere lyst til sex end mig. Han er også 20 år. Vi har været sammen i snart et år. Vi mødte hinanden i kibbutz i Israel. Her boede vi sammen og havde et ganske normalt forhold, ud over at min kæreste var meget jaloux på en af mine venner.

Da min kæreste og jeg ikke boede i det samme land, flyttede jeg til London, lige så snart jeg havde penge nok. I begyndelsen boede vi hos hans far, men nu har vi lejet et værelse. Da vi boede hos min kærestes far var vores sexliv ikke så aktivt, da vi boede i stuen.
Til sommer skal jeg begynde på Uni i Danmark, og han i London, hvilket jeg tror bliver uudholdeligt.

En overgang havde jeg svært ved at få orgasme under sex. Det var som om jeg ikke rigtig kunne give slip. Men det er ved at vende igen. Jeg tror vi havde de her problemer, fordi min kæreste rigtig gerne vil have analsex. Jeg sagde at det kunne vi godt, men jeg havde ikke rigtig lyst. Et stykke tid efter prøvede vi det. Han stak en finger op i min endetarm og så brød jeg ud i krampegråd. Min kæreste stoppede selvfølgelig og trøstede mig. Siden har han ikke foreslået analsex.

Jeg har haft en anden kæreste i næsten 3 år. Med ham fik jeg ikke orgasmer i starten af vores sexliv, men efterhånden lærte jeg mere om min krop (vi var begge jomfruer da vi fandt sammen). Jeg kan godt få orgasme med mig selv. Men jeg har kun opnået det en gang uden en dildo. Han havde en masse problemer, og i enden af forholdet, blev jeg kun fordi jeg var bange for at han ville gøre skade på sig selv, hvis jeg forlod ham. De sidste 3 måneder havde vi slet ikke sex og inden da, gjorde jeg det, selvom jeg ikke havde lyst og nogle gange græd jeg bagefter. Jeg var bare ikke tiltrukket af ham mere.

Indtil jeg var 10 år boede jeg med et familiemedlem, der var Jehovas Vidne. Jeg tror det er en af grundene til at jeg nogle gange skammer mig over de ting, jeg har lyst til og har svært ved at udtrykke det.

Da jeg var ca 14 år gammel, var jeg på ferie med min plejefamilie. Her var min "fætter" og meget gode ven også med. En dag gik jeg ind på drengenes værelse, da jeg skulle bruge den skammel de havde derinde til at nå noget med. Min "fætter" kom derind. Efter det husker jeg ikke rigtig hvad der skete, ud over at han tog fat i mig. Først troede jeg det var en leg, men så blev jeg bange. Jeg kan huske han prøvede på at låse døren, slukke lyset og tvinge mig ned i sengen. Og jeg i starten grinede, fordi jeg netop troede det var for sjov, men så blev jeg bange. Hver gang han slukkede lyset tændte jeg det igen, og hver gang han låste døren, låste jeg den op igen.

Jeg har aldrig fortalt det til mine plejeforældre, fordi jeg ikke rigtig vidste hvad der skete, fordi jeg var bange for at beskylde nogen for noget, de ikke havde gjort og fordi jeg måske skammede mig lidt over det. "Fætter" kom i vores hus i nogle år, indtil han brød forbindelsen med mine plejeforældre. Han virkede ikke til at være synderligt mærket af episoden. Jeg prøvede at nævne det for ham nogle år senere. Jeg kom med nogle hentydninger. Her mente han at jeg engang havde kysset ham (hvilket jeg ikke har). Men jeg har fortalt det til de 2 kærester, jeg har haft, da vi begyndte at have sex.
Min nuværende kæreste mener, at jeg skal snakke med mine plejeforældre om det, men det kan jeg ikke.

Af og til, når min kæreste kilder mig, bliver jeg bange og kommer til at græde. Det er som om jeg linker de to ting.

Min kæreste har utrolig meget lyst til sex. Men det har jeg ikke. Jo mere han plager, jo mindre lyst får jeg. Nogle gange kan han vække mig om aften efter jeg er faldet i søvn, eller om morgenen, og prøve på at tænde mig. Så bliver jeg virkelig irriteret. Jo trættere jeg er, jo mere vred bliver jeg. Jeg føler den lyst, jeg trods alt har, bliver kvalt.

Min kæreste har forslået at jeg prøver at onanere foran ham, så han kan se, hvordan jeg godt kan lide at blive rørt, men det synes jeg er grænseoverskridende.

Han har foreslået, at vi ser en terapeut. Jeg har fortalt min kæreste alle de grunde jeg har skrevet om her i indlægget, og generelt er han meget forstående. Han er meget kærlig, romantisk, flot, sød og meget tiltrækkende.

Jeg er lidt bange for hvordan det skal gå, når vi får et langdistance forhold. Jeg vil tage et semester her i London og evt også min praktik, hvis det er muligt. Jeg vil gerne blive, men jeg er ved at løbe tør for penge. Mine forældre vil gerne have mig hjem, så de kan have tid sammen med mig inden uni. De har inviteret min kæreste med, men han skal spare penge op, så han kan betale for sin uddannelse. Og han kan sandsynligvis ikke finde et job i Danmark. Jeg føler jeg står med at ben i hver lejr, og min kæreste og mine forældre hiver i mig fra hver sin side.

Jeg føler mig lidt ensom herovre, og jeg har haft svært ved at finde et job, så jeg vil gerne hjem, men også gerne blive, da jeg næsten ikke kan udholde tanken om at skulle være adskilt fra ham.

Måske havde jeg ikke rigtig et spørgsmål, men bare brug for at komme af med noget af det her.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: 20 år og sexlysten er ved at forsvinde...

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

:!: Først, når du er 20 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ung kvinde, og når du fylder 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Det er muligt, at du ikke har et spørgsmål, men det, jeg synes, der kunne kæde din manglende lyst og den gamle "fætter"episode sammen, er oplevelsen af tvang og pres til noget, du i grunden ikke vil. Hvis du enten oplever, at du ikke kan, eller ikke tør sige NEJ, så vil din krop sige NEJ, og det kan den gøre ved at slukke for lysten. Det er i grunden osse det samme i forhold din skamfølelse, at du ikke får sagt NEJ til at blive påduttet en fordømmelse af dine lyster.

Hvis du har råd til det, kunne det sikkert være en god ide at få nogle snakke med en professionel sexologisk orienteret psykoterapeut.
:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"