Overgangsalder=manglende sexlyst?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG LYST
Besvar
Gæst

Overgangsalder=manglende sexlyst?

Indlæg af Gæst »

Hej
Jeg er en kvinde på 44, som er gift med mit livs kærlighed.
Jeg har været førtidspensioneret i mange år p.gr.a voldsom fibromyalgi,en ødelagt ryg og kronisk depression, men er så velmedicineret som det kan lade sig gøre.
Min mand er godschauffør og har tit lange arbejdsdage.
Vi har pt. været sammen i 16 år og vores kærlighed er kun blevet stærkere og dybere med årene.
Vi har førhen haft et velfungerende sexliv, med god sex i perioder tit og ofte, i andre (eksempelvis stressede) perioder knap så tit.
Min mand har altid kunnet tænde mig let og ekstremt hurtigt. Tit kunne et "tantekys" være rigeligt.
Jeg er en af de heldige kvinder som har let ved orgasme.
Vi har som mange andre haft vores problemer i samlivet - men har hidtil altid kunnet løse dem.
Vi elsker begge to at nusse og kæle - også uden at det nødvendigvis behøver betyde sex.
Jeg har en mand der altid kysser mig kærligt farvel og goddag og dagligt fortæller mig han elsker mig.

De sidste 4 år har vi haft min mor boende - hun var højt elsket af hele familien (OGSÅ af min mand :) )
Hun døde efter lang tids svær sygdom i december 2011.

Jeg er nu ved at gå i overgangsalderen. Med uregelmæssige menstruationer, svedeture,og tørre slimhinder til følge.
Min læge har givet mig medicin for svedeturene, og lokalt østrogen til slimhinderne. Han vil meget nødig give mig egentlig hormonbehandling, da jeg er en ret stor pige. :( Medicinen er kørt ind og fungerer over al forventning.

Men den sexlyst jeg efterhånden har manglet de sidste 5 måneder er ikke kommet tilbage.

Er det mon overgangsalderen der spiller mig et puds, og hvis det er tilfældet kommer min sexlyst så nogensinde tilbage, eller er det psyken, der er gået i baglås?

Jeg ved bare at jeg føler mig HELT forkert, og har det vildt dårligt over det.
Min søde mand tager der helt roligt og siger "rolig nu - det skal nok komme igen".
Men hvad nu hvis det ikke gør......
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Overgangsalder=manglende sexlyst?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Nu er det langt fra alle kvinder, der mister lysten i forbindelse med overgangsalderen - tværtimod :1:.

Det er dog velkendt, at noget af den medicin, der anvendes i forbindelse med gener ved overgangsalderen, kan nedsætte lysten, så i første omgang ville jeg tjekke bivirkningerne ved den medicin, som din læge har givet dig. Enten på indlægssedlen, ved søgning på nettet eller ved snak med lægen.

Hvordan er det med bivirkninger af andet medicin, som du får? 44 år er jo lidt tidligt for overgangsalder?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG LYST"