Hvornår ved man at man har Prostatitis

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PROSTATA
Besvar
Abekatten
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 25. feb 2007 04:04

Hvornår ved man at man har Prostatitis

Indlæg af Abekatten »

Hey der!

er en frisk dreng på 18 år, der tit går i byen og fester og drikker og scorer piger, og det er jo alt sammen fint nok!
Men har her på det seneste oplevet at min penis ikke helt vil som jeg gerne vil.
Egentlig så startede det for cirka 2 år siden og kom og gik i perioder men har her på det seneste gået mig alt for meget på til at jeg kan ignorere det mere.
Den ene måned ku jeg være på toppen og den anden ikke.
Har aldrig nogensinde haft lavt selvværd eller haft det dårligt med mig selv.
I starten af min sexkarriere kom jeg til tider tidligt men aldrig før 3 min.
men det fik jeg senere hen rodet bod på, har tit haft sex der varede 3-kvarters tid.

Men som sagt bliver det aldrig rigtig til sex for tiden :( .
Har svært ved at opretholde penis efter jeg er blevet tændt når vi ligger og kysser (uden berøring) hvorimod for et par år siden hvor den bare stod lige op altid! sådan ville jeg meget gerne have det igen!.

Hva kan mit problem skyldes og hvordan kan det løses?

Mine tanker har et par gange ledt mig hen mod en mulig Prostatitis.
Især fordi at jeg har læst at man har svært ved at holde vandet/tisset eller i det mindste føler sådan (for tisser jo ikke ligefrem i bukserne, måske et dryp hist og her).
Har også lagt mærke til at når jeg leger med mig selv, bliver penis ikke fuldt erigeret, dog kan jeg få den til det hvis jeg sidder op, og spreder mine ben og leger videre, derefter bliver min penis hårdere, ved ikke hva dette kan skyldes, men det lyder meget mærkeligt.

Så kort,
Til tider problemer med at erigere under samleje og opretholde den.
Til tider problemer med at erigere fuldt ud når jeg leger med mig selv.
Drypper tis nogle gange.
Hvis jeg lige har onaneret kan det godt gøre ondt når jeg tisser.
Sæden har forskellig koncistens og kontrast.
I perioder vågner jeg tit op med stivert på andre overhovedet ikke.
Har haft ubeskyttet sex med et par stykker, kan symptomerne skyldes en sygdom, for tror virkelig næppe at det er psykisk.

Ville være meget taknemmelig for et svar.
Du ville virkelig fixe en stor del af mit liv :)

Det skal også lige siges, at jeg tit har kulderystelser i kroppen og feber.

på forhånd tak.
yeah yeah!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvornår ved man at man har Prostatitis

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Abekatten [abe]

Når det gik langt bedre for et par år siden, så er jeg tilbøjelig til at tro, at det må skyldes din fremskredne alder :2:.

Nå spøg til side [blink2], der er i hvert fald to muligheder.

Den første er, at en del "friske" unge mænd drikker langt mere end både deres krop (og forstand [eh]) kan rumme, og det kan meget nemt give rejsningsbesvær, rystelser og feberagtige tilstande :1:.

Den anden er, som du beskriver prostatitis, som nemt kan give de symptomer du beskriver. :idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Blærehalskirtelbetændelse (Prostitis).

Du kan selv undersøge, om du evt. har prostatitis, selv om lægen selvfølge osse skal undersøge dig. Du stikker langfingeren op i endetarmen og ind mod blæren. Et godt stykke oppe kan du mærke en ca. valnøddestor kirtel, det er blærehalskirtlen/prostata. Hvis den er øm, når du trykker på den, er der en sandsynlighed for at du har prostatitis.

Billede

(Det ser nemmere ud på billedet end det er, brug din langfinger :1:)

Gå til lægen og bliv undersøgt, og bliv samtidig tjekket for Klamydia.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Klamydia.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PROSTATA"