Chat afhængighed!??

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om AFHÆNGIGHED
Besvar
Den desperate

Chat afhængighed!??

Indlæg af Den desperate »

Hejsa

Jeg er en 27 årig mand der igennem årene har været stor bruger af diverse chatsider, det være sig dating sider samt mere sexfikserede sider.

Jeg har via Dating for godt 3½ år siden mødt hvad jeg mener er min store kærlighed, men på trods af dette fortsatte jeg efter noget tid med at chatte med andre piger i smug.
Det fandt hun gentagne gange ud af og gik til sidst fra mig efter 2 år sammen.

Jeg har nu efter et brud på ca 1½ år fået en ny chance hos hende, hvilket betyder alt for mig! Jeg skal have genopbygget tilliden hos hende for at vi kan blive sammen på sigt, hvilket jeg også er helt indstillet på at arbejde for. Hun har tidligere nævnt at man skulle tro jeg var afhængig af chatten/spændingen, siden jeg kunne erklære hende min store kærlighed og samtidig dumme mig igen og igen.
Jeg har tidligere ment at jeg da ikke kunne være afhængig af at chatte og at jeg sagtens selv kunne styre det.

Nu har jeg så atter en gang trådt lidt ved siden af og er måske ved at miste hende for altid og dermed min sidste chance hos hende.

Måske jeg tager fejl og virkelig har et problem!?!? Jeg er ved at være desperat for vil for alt i verden ikke miste hende igen.

Mvh
Den desperate
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Chat afhængighed!??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den desperate

Hvad giver det dig at chatte? Er det f.eks. den måde du opbygger sociale relationer på? Handler det om at flirte? Handler det om at finde sexpartnere?

Jeg tror, at du er nødt til først at finde ud af, hvilken funktion chat har for dig, for at du kan få det stoppet. Når din veninde bliver sur over dine chats, så går jeg ud fra, at det er fordi der osse er seksuelle relationer i det - og at det ikke blot handler om penneveninder?

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Afhængig af internetsex.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Den desperate

Chat afhængighed!??

Indlæg af Den desperate »

Hej Per.

Jeg har igennem årenes løb især brugt chat som en måde til at møde kvindelige bekendtskaber på. Jeg har skrevet med og mødt mange piger, som jeg truffet via diverse chats. Så jeg tror især det handler om en form for flirt og bekræftigelse. Det har været min måde at træffe piger på, da jeg aldrig har gjort det store i at score på mine utallige byture.

Men nu hvor jeg har fundet kærligheden burde jeg jo nemt kunne ligge det fra mig, da jeg så ikke længere er søgende. Kæresten og jeg har også talt om hvor vidt det kan være en form for spænding jeg får ud af det.

Mvh
Den desperate
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Chat afhængighed!??

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den desperate

Det kunne jo godt lyde lidt som en god gammel vane, du ikke rigtig kan få lagt af dig. Hvad med at invitere din kæreste med, hvis du får lyst til at chatte? Eller alternativt hold dig fra din computer til andet end det allermest nødvendige i en periode og så se hvad der sker med dig?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "AFHÆNGIGHED"