Homoseksualitet

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PROJEKTOPGAVER OM HOMOSEKSUALITET
Besvar
majaGmieG

Homoseksualitet

Indlæg af majaGmieG »

Hej Per Holm Knudsen! 8-)
Vi er 3 piger, som søger svar på de her spørgsmål. Da vi er i gang med eksamensprojekt, vil vi gerne have svar hurtigst muligt. :D

Spørgsmål:

1. Hvilke kønssygdomme er mest udbredt blandt homoseksuelle?
2. Hvorfor bliver homoseksualitet betegnet som en sygdom?
3. Hvordan finder homoseksuelle ud af, at de er til samme køn?
4. I hvilken periode af ens liv er det, at de fleste finder ud af, at de er homoseksuelle?
5. Hvilke tanker fare igennem homoseksuelles hoveder, inden de springer ud?
6. Hvad er det der gør, at nogen mennesker hælder mere til deres eget køn?
7. Hvad er det hyppigste problem som homoseksuel?
8. Er der nogen psykologiske årsager til, at man bliver homoseksuel? Hvis ja, hvilke?

Vi håber, at det ikke er for mange spørgsmål.

Hvis der er nogen spørgsmål, som du af en eller anden grund ikke kan svare på, er det helt okay.
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

2. Jeg ved ikke om det rent faktisk bliver betegnet som en sygdom eller en psykisk sygdom, men hvis det er sandt kan jeg forestille mig at siden mennesker egentligt er skabt til at skulle "parre" og have "kønslig omgang" og da det så at sige "naturlige" er at være hetroseksuel er det nok fordi at være homoseksuel modstrider den naturlige lyst og at ( jeg vil ikke lyde grov ) det rent tankemæssigt er en "forkerthed" at kunne lide dem fra ens eget køn. Man finder jo heller ingen dyr som parrer sig med sit eget køn. Med undtagelse af dyr som regnorme der er hermafroditter :)

Det skal siges at jeg ikke har noget mod homoseksuelle og det ikke var ment som en fornærmelse at bruge ordet "forkerthed".
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Jeg ved godt spørgsmålet var addreseret til Per Holm Knudsen og det skal siges det ikke er mig! havde bare lyst til at bidrage!

Desuden ville jeg lige fortælle at efter dér hvor jeg skrev "kønslig omgang" manglede ordene "med modsatte køn" ummiddelbart efter :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Homoseksualitet

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej majaGmieG m.fl.

1. Aids, gonoré, klamydia m.fl.

2. Homoseksualitet bliver ikke længere betegnet som en sygdom. Begrebet homoseksualitet blev indført 1868 af østrigsk-ungarske forfatter Kertbeny i 1868. I 1980'erne slettede Sundhedsstyrelsen homoseksualitet som en sygdom.

3. På samme måde som andre finder ud af, at de er til det modsatte køn - hvor lysten peger hen.

4. Puberteten

5. Sikkert bl.a. angsten for fordømmelse

6. Det ved man ikke!
Bruce Bagemihl: Biological Exuberance. Animal Homosexuality and Natural Diversity Profil Books, London 1999. (768 sider). Oversat til dansk: Biologisk overflod. Dyrisk homoseksualitet og naturlig forskellighed. Bruce Bagemihl opregner alle videnskabeligt dokumenterede former for sexliv blandt utæmmende dyr, som afviger (perversioner) fra simpel parring mellem han og hun - og han opregner at hos 450 arter verden over er der iagttaget homoseksuel adfærd (blot for at tage den variation). Seksuel adfærd der adskiller sig fra simpel parring er altså en naturligt forekommende adfærd.

Animal sexuality (wikipedia)

Der er mange teorier om homoseksualitet, er det kultur er det genetisk? En kommentar i Information for en uges tid siden omtalte en undersøgelse om homoseksuelle får og størrelsen at hyptalamus.
"Da forskerne (Oregon State University) studerede disse homoseksuelle hanfårs hjerner, fandt de gang på gang, at de havde en markant mindre hypothalamus (del af hjernen hvor hormoner dannes) end deres heteroseksuelle søskende. Dermed har de tilvejebragt det første hårde videnskabelige bevis på, at der er biologiske forskelle mellem homoseksuelle og heteroseksuelle pattedyr, og disse hjerneforskelle kunne sågar spores helt tilbage til graviditeten tredje trimester. Så får fødes enten som hetero- eller homoseksuelle." (Johann Hari, 15. januar 2007: Får har ret til at være homoseksuelle)

Born gay? How biology may drive orientation

7) Jeg tror de har de samme problemer som alle andre mennesker

8) se svar 6)

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Homoseksualitet - Homosex.
:idea: Læs mere i Spring ud / Bøsse i Danmark.

I skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PROJEKTOPGAVER OM HOMOSEKSUALITET"