Ændring af assymetriske bryster

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG DERES BRYSTER
Besvar
Amalie

Ændring af assymetriske bryster

Indlæg af Amalie »

Hej Per,

jeg har et enkelt spørgsmål.

jeg er en pige på 24 som længe har haft problemer med assymetriske bryster.
jeg har været hos min læge som i starten var en smule skeptisk med det (går ud fra han har hørt den historie mange gange)
indtil jeg rev op i blusen. han kunne godt se at der var stor forskel og sagde selv at det var den største forskel han endnu havde set.

derfor har jeg nu fået en henvisning til et hospital som skal hjælpe mig med det.

men så er mit spørgsmål om man er sikker på hjælp nu når man har en henvisning, eller skal man først igennem et grundigt check på hospitalet og tager de overhovedet en seriøs. jeg skal vente 3 måneder på at komme til undersøgelse på hospitalet. hvor stor chance for er der at de bare siger NÆ... DUR IKKE

håber på svar

tak
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Ændring af assymetriske bryster

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Amalie

Når du er 24 år, så er du ikke en pige, så er du en ung kvinde, og når du bliver 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig ung længere :1:. Pige er man til og med 17 år og derpå er man en myndig ung kvinde til og med 24 år. Pige relaterer til barn og dermed ikke til voksent ansvar.

Men det har jo næppe i dit tilfælde noget med dit forhold til dine bryster at gøre. Derimod kan det have at gøre med, hvordan du vil tackle hospitalet. Du har fået en henvisning af din læge, der har vurderet, at der skal en brystkorrektion til, og så skal hospitalet blot udføre operationen, og jeg har meget svært ved at forestille mig, at hospitalet vil tilsidesætte lægens afgørelse (henvisning). Skulle det alligevel ske, så bliver du nødt til at optræde voksent og forlange, at hospitalet retter sig efter din læges afgørelse - og ellers må du klage. Men du får nu nok næppe nogen problemer.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Amalie

Ændring af assymetriske bryster

Indlæg af Amalie »

Hej igen Per og tak for svar

så kvinde da :)

Nogle gange, især i disse situationer, hvor man er usikker, kan man dog føle sig som en lille pige.

Jeg er bare urolig for om hospitalet vil tage hans afgørelse seriøst.

Der er jo forskel på hvordan folk ser på bryster, og de mener måske ikke at det er så voldsomt som min læge. og nægter at operere.

Det er jo stadig det offentlige som skal betale i sådan en sag med assymetriske bryster, og kunne forestille mig der skulle lidt flere tjek til og det ville være sværre at komme gennem nåleøjet.

Den du siger altså at når det er min egen læge som har henvist mig så skal jeg stå fast og forvente at de gør noget ved det ??

Og så kan de ikke tillade sig at sige nej til lægens afgørelse.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Ændring af assymetriske bryster

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Amalie

Selv om du nogle gange "føler dig som en lille pige", så gælder det altid om at handle som en voksen kvinde :1:.

Så bliver der nogen problemer, så skal du holde fast i din læges afgørelse, men som skrevet har jeg svært ved at tro, at hospitalet vil ændre på din læges henvisning og afgørelse.

Fortæl hvad der sker.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Amalie

ikke helt sikker

Indlæg af Amalie »

Hej igen Per.

Jeg har netop fået af vide at et privat plastikkirurgisk hospital at det offentlige hospital jeg skal til forundersøgelse hos faktisk sagtens kan sige nej til at ville operere mine bryster... eller give en henvisning til en privat hospital.

at de faktisk er i deres gode ret til at vurdere om jeg skal have eller ej. og det er deres ord og ikke min læges ord jeg kan forholde mig til

Så jeg kan åbenbart ikke føle mig helt sikker endnu.
desværre.

ville bare lige nævne det for dig, så du ved det, hvis en anden skulle spørge
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Ændring af assymetriske bryster

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Amalie

Tak for det, så ved jeg det til en anden gang.

Handler det så om en brystreduktion - eller om indsættelse af protese for dig? Personligt ville jeg nok være bekymret for mine brystvorters følsomhed efter et indgreb.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
amalie

Indlæg af amalie »

Hej igen.

kender alle bivirkningerne

jeg har allerede nu ingen følelser i brystvorterne og det er ikke noget som tænder mig ved berøring der.

jeg skal have indsat implantater af forskellige størrelse
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG DERES BRYSTER"