Skidt med nerverne

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om AIDS OG HIV
Besvar
Peter

Skidt med nerverne

Indlæg af Peter »

Hej,
jeg er en fyr der har boet med min kæreste (fyr) i mange år og han er hiv-positiv. Det har selvfølgelig til tider været hårdt, men vi har prøvet at snakke os igennem det og jeg har fået hjælp af Hiv Danmark. Der er meget få der ved det, så det er meget begrænset hvor meget jeg har snakket med andre om det. Problemet er nu at jeg seksuelt er begyndt at blokere overfor ham. Jeg har en konstant "klump" i halsen (føles som om jeg er ved at blive kvalt, har det skidt med mine nerver, er sortseer og kan ikke se det positive i noget. Jeg er glad for min kæreste og vi har det godt sammen, undtagen på det seksuelle område. Det er for mig nærmest blevet et "skræk scenarie", da jeg ofte ikke kan få udløsning og min tanke når vi har sex, er mere "åhh nej" end "jubii", fordi jeg er bange for ikke at kunne "performe". og nu synes jeg ikke jeg tænde på ham. Det skal lige siges at han er noget mere aktiv seksuelt end jeg er. Han er meget forstående og ønsker ikke at lægge pres på mig. Vi er sammen ca. 1 gang om ugen, nogen gange med "godt" resultat og nogen gange ikke, hvilket gør mig meget frustreret.

Samtidig har jeg lige haft leverbetændelse, og da jeg selvfølgelig har en snert af hypokonderi og er sortseer, er jeg bange for at det er ved at komme igen, og jeg tjekker min øjenfarve 10 gange om dagen, og synes selvfølgelig de er ved at blive gule igen.

Jeg vil gerne høre din kommntar til ovenstående og samtidig måske et godt forslag til hvor og hvem jeg kan henvende mig. Jeg har været inde og kigge på oversigten på din hjemmeside, men det er ret uoverskueligt og jeg synes ikke jeg har set nogen der rammer mit område.

Det blev en lidt lang mail, håber det er ok.

Mange hilsner
Peter
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Skidt med nerverne

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Peter

Det er da osse en svær situation I/du er i, så jeg kan da egentlig godt forstå at den går dig på.

Hiv/aids er først på det senest ved at være en sygdom, som man ikke længere betragter som dødelig. Og at have sin seksualitet så tæt knyttet sammen med risikoen for at få en dødelig sygdom må være / have været svært og sikkert til tider belastende - uanset hvor meget man holder af hinanden. Derfor er det osse forståeligt, at du reagerer på det fysisk og psykisk.

At du så samtidig betragter dig selv som sortseer og deltidshypokonder, gør det selvfølgelig heller ikke nemmere, din personlighed kan så at sige spænde ben for dig, og samtidig vil du så gerne præstere noget seksuel ("performe") for din kærestes skyld. Så vil det uvægerligt blive noget rod og din krop reagerer med et fysisk nej.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om Præstationsangst.
:idea: Og kig under MÆND OG PRÆSTATIONSANGST her i PSYKE & SEX DEBAT

Jeg synes, at du skulle finde dig en god psykoterapeut, der er i stand til osse at arbejde med seksualitet og som ikke lider af homofobi og aids-skræk - og så få arbejdet med dine problemer, så du kan få fat i dig selv og nerverne i ro.

:idea: Inden du evt. vælger en psykoterapeut så kig lige på denne side om Valg af psykoterapeut, sexolog eller psykolog.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "AIDS OG HIV"