Sløv sædafgang, midaldrende mand

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
ps7676
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20. feb 2012 21:37

Sløv sædafgang, midaldrende mand

Indlæg af ps7676 »

Jeg er 59 år, undrer mig over min sædafgang er blevet meget "sløv" de seneste par år. Tidligere kunne det sprøjte højt op af maven på mig, når jeg lå på ryggen, men nu kommer det bare sådan "dumpende" sløvt ud og falder lige ned... Føles ligeså godt dog, og ingen rejsningsproblemer.
Kan tilføje at sexlivet med min kone er blevet meget sløvt og sjældent de sidste 5- 10 år, desværre. Hun er kun lige blevet 50, men har ikke meget lyst.
Men altså - er det normalt, at min sædafgang skal være som beskrevet i min alder - eller kan der være noget andet galt? (Der tænker jeg selvfølgelig primært på prostataproblemer...)?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Sløv sædafgang, midaldrende mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej ps7676

Jeg tror, nu at mange mænd i din alder og opad kan opleve en "sløvere" sædafgang med årene. Det har næppe med prostataproblemer at gøre, men nok snarere med musklerne i bækkenbunden. Er dine muskler andre steder i kroppen stadigt lige så smidige og stærke som i dine yngre år?

Du kan jo prøve, om knibeøvelser med bækkenbunden kan forbedre din affyringsmekanisme. Om ikke for andet så kan det hjælpe på at forbedre din evne til at holde på vandet.

:idea: PSYKE & SEX om Bækkenbundsmusklerne & mænd
:idea: Nu er det mændenes tur - bækkenbundstræning mod rejsningsproblemer (Sundhedsguiden)


Billede

[bog] Søren Ekman: Fra regnorm til anakonda - Den mandlige bækkenbunds muskler og funktion Frydenlund

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"