Blod i sæd

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
Ole
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. jun 2012 05:28

Blod i sæd

Indlæg af Ole »

Jeg har haft en 2 ugers periode med brunt sæd som jeg ved at læse på nettet kan forstå er gammelt blod. For et par måneder siden havde jeg frisk blod i sæden altså rødt sæd men det gik væk efter et par dage. Må indrømme at vi jo ikke ligefrem tjekker farven på mit sæd hver gang jeg kommer oppe i min kæreste så kan kun skrive om de gange vi har lagt mærke til det og de gange jeg har set det ved onani.

For over en uge siden havde jeg en ret kraftig orgasme der var ret smertefuld hver gang der blev pumpet sæd ud. Senere samme dag kom jeg 2 gange mere hvor der var lidt frisk blod i sæden. Efter et par dage havde vi sex igen og der var det blevet noget mørkere og mere brunligt. Holdte så en pause på en fire dage hvor jeg derefter onanerede for at se om alt var normalt igen og til min store forskrækkelse var det helt brun og ret tynd sæd der kom ud nærmest samme konsistens som blod. Onanerede så igen dagen efter og der var det den samme brune farve men tyk som sæd normalt er. Dagen efter det som var i går havde jeg sex med kæresten og efter at være kommet oppe i hende var det sæd som løb ud af hende efterfølgende kun en lille anelse mørkt. Var naturligvis lettet da og her til morgen onanerede jeg så igen lige for at være sikker og nu er det sgu igen helt brunt.

Forstår ikke hvorfor det er brunt, altså gammelt blod, når jeg ikke ser noget frisk blod indimellem. Det kan da ikke passe at jeg efter tæt på to uger og adskillige udløsninger stadig har gammelt blod efter den smertefulde orgasme.

Hvor gammelt er blod når det er brunt?

Jeg har ikke nogle gener som smerter, udflåd eller blod i urinen. Udfra mine mange timers læsning på nettet virker det til at det må være blod fra prostata da der ellers også burde være blod i urinen eller er jeg helt galt på den?

Jeg har læst om folk der har haft blod i sæden helt op til 6 måneder så mit spørgsmål er også om jeg bare skal slappe af og se tiden an eller om jeg skal skynde mig at blive undersøgt?

Hvis det er prostata problemer går de så i sig selv igen uden behandling så længe dette er det eneste symptom?
Skal jeg holde en pause med at få udløsning eller skal jeg når det nu tyder på at være gammelt blod bar køre på og få det renset ud?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Blod i sæd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ole

Nu skriver du ikke, hvor gammel du er. Hvis du er ung, ville jeg se tiden an. Hvis du derimod er oppe i årene, ville jeg nok lige kontakte min læge for en ordens skyld.

Blod er et meget kraftigt farvestof, og der skal ikke meget til for at farve sæden. Hvor blodet evt. stammer fra, kan jeg ikke sige. Har du haft klamydia?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Ole
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23. jun 2012 05:28

Re: Blod i sæd

Indlæg af Ole »

Tak for svar!

Jeg er 30. Jeg havde noget som lægen beskrev som urhititis men det er ved at være et godt stykke tid siden og havde ikke blod i sæden i forbindelse med det.
Til min store glæde var der ingen blod i mit sæd i går så forhåbentlig ser jeg ikke noget til det igen.
Kan du svare på hvor gammelt blodet ca er når det er brunt, taler vi om et døgn eller flere dage?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Blod i sæd

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Ole

Jeg gætter på, at din læge har ment Urethritis, betændelse i urinlederen. Måske kan irritation fra betændelsestilstanden have gjort blodkarrene mere bristefærdige.

Blod bliver mørkt inden for et døgns tid afhængigt af, hvor det befinder sig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"