Manglende sædafgang

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG
Besvar
krabbe4
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. aug 2012 13:40

Manglende sædafgang

Indlæg af krabbe4 »

Hej

Min kæreste og jeg har fået os en lille "udfordring" som vi gerne vil høre din mening om:
Min kæreste har virkelig svært ved at komme, han får hverken sædafgang eller orgasme. Det er sket 3 gange den tid vi har været sammen at han har fået orgasme uden sædafgang.
Vi forsøger pt at gøre mig gravid, men det er et svært projekt når min cyklus er uregelmæssig og han samtidig har svært ved at komme. Det skal siges at han tager citalopram og antabus. Han har en depression, og mener selv at det kan være stress (nogle af de gange det ikke lykkes), men vi forsøger at tage det stille og roligt så vi ikke lægger pres på hinanden, men der sker stadig ingen ting. Han kan ofte blive ved i en time uden at der sker noget, hvilket resulterer i, at jeg bliver ret øm til sidst :(
Vi er efterhånden begge ret frustrerede, og vil gere have hjælp, men lægen mener bare, at vi skal se tiden an. Det er dog som om at jo længere tid der går, des sværere bliver det..

Håber på et godt råd :D
Julie :)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Julie

Citalopram er et antidepressiva, der som almindelig bivirkning kan have stor indflydelse på de seksuelle funktioner.
Antabus kan osse have indflydelse på de seksuelle funktioner.
Og endelig, så kan en depression i sig selv osse have indflydelse, så I er oppe mod lidt svære omstændigheder.
Hvad får din kæreste medicinen for? Og får han osse tilbudt noget psykoterapi?

:idea: Sex og medicin - når lægemidler påvirker lysten (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
krabbe4
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. aug 2012 13:40

Re: Manglende sædafgang

Indlæg af krabbe4 »

Ja det er desværre lidt svære ods vi pt har. Han får citalopram mod depression og antabus fordi han var begyndt at søge lidt trøst og flugt i flaskerne. Han har det meget bedre nu, med udløsningerne og orgasmerne er stadig svære at få.

Han får nogle få samtaler på et misbrugscenter, men det er det. Er der noget vi kan gøre for at hjælpe ham? Nogle gange føler han, at han kommer, men der er ikke udløsning og penis forbliver hård. Men der må jo komme noget præsperm, kan det gøre mig gravid?

Julie
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Manglende sædafgang

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Julie

Vanskelighederne med at orgasme og dermed sædafgang hænger nok sammen med den medicin, som han tager. Mht. til præsperm, så er det meget forskelligt, hvor meget præsperm forskellige mænd producerer. Hvis man er heldig/uheldig, kan der være levedygtige sædceller i præspermen.

Måske skulle I i første omgang koncentrere jer om, at få ham på højkant igen, så han ikke længere behøver medicin. Selve presset for at skulle få orgasme og sædafgang kan i sig selv modvirke orgasme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
krabbe4
Tilmeldt bruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. aug 2012 13:40

Re: Manglende sædafgang

Indlæg af krabbe4 »

Ja han skal helt sikkert på højkant. Men der kommer til at gå i hvert fald et år inden han kan undvære medicinen ifølge lægen.
Han producerer en del præspærm, så må vi jo håbe der er noget deri :-) desuden føler han nogle gange at der "kommer noget ud " så det håber vi da på er sæd. Mon ikke det kan tænkes? Selv om det ikke føles som det "plejer" for ham, og ikke er i samme mængde som ved de rigtige orgasmer? (det løber nemlig ikke ud af mig når det ikke er rigtig orgasme)
Tak for svarene :-)
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES SÆD OG SÆDAFGANG"