Alkohol & potens

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om ALKOHOL
Besvar
Søren

Alkohol & potens

Indlæg af Søren »

Hej Per.

Jeg har et problem, som jeg måske tror du kan hjælpe mig med.
Jeg har ingen kæreste for tiden, men det har jeg haft. Dermed har jeg også haft lidt seksuel erfaring, men hun var meget hæmmet p.g.a. en voldtægt. Jeg er har været lidt sent udviklet rent fysisk som mand, og har derfor ikke altid været pigernes nummer 1. Men det er jeg nu kommet efter, og det kan mærkes på pigernes opmærksomhed. Jeg er nok lidt genert af natur, men når jeg så kommer i byen og får lidt at drikke, er jeg meget charmerende. Hvad pigerne egentlig godt kan lide.

Jeg har nu tre gange haft piger med hjem fra byen, og hver gang har jeg kun kunne få halv rejsning. Sidste gang måtte jeg gå fra en pige, som jeg rent faktisk er forelsket i. Jeg tror hun blev skuffet, og hun må tro at jeg ikke kan lide hende.

Jeg har bemærket at jeg ikke kan få rejsning når jeg har drukket alkohol, men det er jo det der gør at jeg taler godt med pigerne. Nu er jeg bange for at jeg skal få præstationsangst i fremtiden.

Jeg har også frygtet at jeg var blevet impotent, derfor har jeg lagt livsstilen om. Kvittet smøgerne, spiser meget frugt og grønt og sund kost i almindelighed, samt dyrker motion.

Det har resulteret i at jeg nu konstant får erektion (med undtagelse af når jeg har indtaget alkohol). Jeg ved ikke om dette er p.g.a ændringerne i livstilsvanerne, eller om det er psykologisk i og med at jeg er så fokuseret omkring min potens.

Jeg er begyndt at indse, at jeg når bør lære en kvinde at kende først, derefter kende hendes krop. Altså med andre ord stævnemøder på den gamle metode osv. Det er desværre ikke så moderne i dag, og jeg har også det problem at jeg ikke omgås mange kvinder i det daglige. Har du et godt råd vedr. min erektion og alkohol? Er det skjult præstationsangst? Bør jeg opsøge læge/psykolog?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Alkohol & potens

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Søren

Du lyder som om du er på rette vej. Det ret normalt for mange mænd at selv små mængder af alkohol og potens i reglen ikke passer særligt godt sammen - jeg har det selv på den måde. Så det er ikke udtryk for hverken sygdom eller begyndende impotens, men blot at dit system er skruet sammen sådan at begge dele altså ikke kan lade sig gøre på én gang.

Så som du selv er inde på, så kan du jo bruge lidt alkohol til at komme af med hæmningerne og komme i kontakt med kvinderne. Og når det så kommer til sex, ja så er det en god ide ikke at have drukket alkohol. Det er jo ikke en pligt at hoppe i kassen med hinanden første aften :1: - selv om det af og til selvfølgelig kan være fint. Jeg tror nu mange kvinder sætter pris på, at man giver sig lidt tid, de tør måske bare heller ikke at sige det af angst for at være "umoderne". Så du skal ikke til lægen :1:.

Måske skulle du så samtidig prøve at arbejde lidt med din generthed og dine hæmninger, så alkoholen ikke behøver at være indblandet i dine evner til at skabe kontakt. Ressourcerne har du jo. Det kunne du f.eks. gør hos en professionel psykoterapeut.

:idea: Inden du/I evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du kan f.eks kigge på Ebbes sider om Selvtillid
og om Generthed

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "ALKOHOL"