Mødom

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG MØDOM
Besvar
Annonym

Mødom

Indlæg af Annonym »

Hej.

Jeg er en ung muslimsk pige som har mistet min mødom for ca 4 år siden. Jeg går og er bange i min hverdag fordi jeg hele tiden høre historier om muslimske piger hvis forældre har fundet ud af ikke er jomfruer og slår dem ihjel. Min kæreste er 'stor' og jeg tænkte på hvis jeg nu blev taget til lægen ville man så godt kunne se at jeg har haft samleje. Jeg ved godt at man godt kan se at jeg har mistet min mødom, men er det muligt jeg kan sige at jeg har mistet den ved en underlivsundersøgelse? Jeg er vildt bange og vil meget gerne have et klart svar.

Mange Hilsner fra Mig
Gæst

Re: Mødom

Indlæg af Gæst »

Heej,
forstår godt du er fortvivlet.. :(
Men din læge har vel tavshedspligt.? og egentligt kunne du snakke med din læge om det og få ham/hende til ikke at sige det til dine forældre.?
Men jo, jeg tror også at man kan miste sin mødom ved underlivsundersøgelse, men den får man vist først lavet når man ikke er jomfru mere..

Håber det kunne hjælpe bare en lille smule.. :) men held og lykke med det fra mig..
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Mødom

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Annonym

En læge kan ikke se på hvilken måde, en pige/kvinde har mistet sin mødom. Om det er sket som følge af samlege, onani med leg af sterarinlys, dildo, flaske m.m. Du kan sagtens sige, at den sprængte ved en underlivsundersøgelse hos lægen, og at den i øvrigt ikke var særlig stor. Men noget helt andet er, at man i Danmark ikke kan tvinges til lægen for at få den slags undersøgelser, når man er personligt myndig, som du er - det vil være en kriminel handling :!: - og dels har en læge tavshedspligt.

Der er faktisk kun to måder, man kan se om om en kvinde har haft sex - kønssygdomme og graviditet :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG MØDOM"