Er det en form for spiseforstyrrelse?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SPISEFORSTYRRELSER
Besvar
Den triste lille pige

Er det en form for spiseforstyrrelse?

Indlæg af Den triste lille pige »

Hej jeg en pige på 17 år der er ca. 168 og vejer 62.7 lige pt.. Jeg ved godt jeg skal spise, men jeg har aldrig lyst til mad og bliver sur på mig selv og ked af det når jeg spiser, ser mig selv i spejlet eller på hvad vægten siger. Jeg spiser 3 "måltider" og 1-3 æbler om dagen. Min kæreste er ret bekymret for mig for han mener jeg næsten ikke spiser noget og jeg ved også at jeg spiser meget mindre hvis folk kigger på mig mens jeg spiser, jeg kan f.eks. ikke lide at gå på restaurant og spise eller spise i store selskaber (for mig er det store selvskaber nåh der er 10+). Jeg synes selv jeg er alt for tyk og bliver tit ked af at se på mig selv. Jeg spiser mest når jeg er alene men jeg bliver også så sur på mig selv og for lyst til at brække mig hver gang jeg spiser eller ser mig selv. Min kæreste prøver at overbevise mig om at jeg ser godt nok ud som jeg gør og at han elsker mig præsis som jeg er, men han er ved at opgive det lidt for jeg er virkelig stædig og min vægt går mig virkelig meget på. Jeg er ved at drive ham til vanvid fordi jeg altid spørg ham om jeg ikke er for tung eller om jeg ikke maser ham nåh jeg sider oven på ham. Jeg prøver så godt jeg kan ikke at gå for meget amok men det går mig mere og mere på for hver dag der går og jo mere jeg spiser jo dårligere for jeg det :( Jeg vil gerne starte i fitness center eller til f.eks. Zumba eller kampsport, men det må jeg ikke for min mor, da hun mener jeg ikke har tid til det nåh jeg skal starte på uddannelse forhåbentlig til august. :(

Håber du kan hjælpe mig lidt, om det er en forstyrrelse jeg har eller om jeg bare er lidt psykisk påvirket af et eller andet.

Hilsen
Den forvirrede og triste pige :(
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Er det en form for spiseforstyrrelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Den triste lille pige

Hvis det ikke er en spiseforstyrrelse, så er det i hvert fald tæt på. Du koncentrerer dig alt, alt for meget om din vægt og mad. Hvad er det der bekymrer dig ved din vægt? Hvad forestiller du dig katastrofen kunne være?

Motion er altid en god ide.

Prøv at ringe og snakke med dem på Telefonrådgivningen for spiseforstyrrelser.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Den triste lille pige

...

Indlæg af Den triste lille pige »

Jeg er blevet mobbet meget fra 1-7 klasse og har en virkelig dårlig selvtidlid. Før i tiden INDEN jeg flyttede op til min mor som ca. 12 årig, har jeg altid været en lille og ret tynd pige som spiste usund, "fed" mad og spiste nærmest som 3 mennesker og dyrkede bl.a kampsport og gik til spejder, men kunne ikke tage på overhovedet. Men da jeg flyttet hjem til min mor måtte jeg holde op til min kampsport, for det var jo ikke noget piger kunne gå til og jeg blev bare voldelig af det og sådan noget. Her spiser vi sund mad men efter jeg fik min knallert, droppede jeg cyklen fordi den er elendig den jeg har og når jeg så kun rider 1 gang om ugen, give det ikke meget. Så jeg er blevet rigtig tyk synes jeg selv og føler virkelig at jeg er en eller anden fed tøs som bare ikke kan finde ud af nogen som helst sport mere, Jeg føler virkelig jeg begraver min kæreste og masser ham selv om han faktisk er 12-15 kg tungere end mig og ca. 10-12 cm højere.

Jeg har det sådan lidt at jeg tror ikke det ville være så stort et problem for mig med min vægt, vis jeg bare vidste at det var muskler og ikke så så fed ud. Men jeg ved det er fedt og at jeg har deler og flæsk over ALT, især på min mave, mine inderlår og mine lægge (Noget af mine lægge er så muskler da jeg altid har haft store lægmuskler). Pt har jeg kun det problem med motion at når jeg løber eller cykler får jeg simpel hen så ondt i mine knæ at jeg nogen gange næsten ikke kan gå i 1-2 dage efter, og jeg må ikke gå i styrkecenter eller gå til f.eks. Zumba for min mor, hun siger det på grund af at det koster for meget eller at jeg nok ikke for tid til det når jeg starter på uddannelse til august vis jeg kommer ind. Jeg tror mine smerter skyldes at jeg ikke har nok muskler til at holde mine led på plads da jeg har lidt hypermobile led men det bliver jeg indkaldt på et tidspunkt om så det kan blive undersøgt. Jeg håber at hvis jeg træner mine muskler op, at jeg så kan begynde at løbe, cykle og f.eks. dyrke kampsport igen.

Hilsen
Den triste lille pige
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Er det en form for spiseforstyrrelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den triste lille pige

Når piger kommer i puberteten, så lægger de mere fedt på kroppen, som er med til at forstørre bryster, bagdel, lår m.m. Husk på, at kvinder jo er omvandrende "madkasser" for de børn, som de gerne skulle få :2:.

Det er da ærgerligt for dig, at din mor ikke vil støtte dig i de sportsaktiviteter, som du gerne vil gå til, og samtidigt er det jo godt, at hun sørger for, at I spiser sundt. Når du er 17 år, så er der jo ikke lang tid til, at du selv kan bestemme. Så er du myndig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Den triste lille pige

Er det en form for spiseforstyrrelse?

Indlæg af Den triste lille pige »

I dag den 4. april er der præsis 7 måneder og 2 dage til at jeg blir 18 :D

Jeg ved godt at det er "normalt" for piger at have lidt fedt på kroppen og det er da ikke sådan at jeg vil ligne en model eller var total trænet op med sixpack og det, men jeg kan godt lidt tanken om en flad mave og fast, slanke, pæne lår. Jeg håber også at lidt styrketræning kan hjælpe på de smerter og problemer jeg har med ryg og knæ (og forhåbelig også min selvtillid).

Jeg regner med at jeg starter til noget fitness, Zumba eller starte op til kampsport igen, når jeg har fået trænet min krop lidt op ;) og kan forhåbelig få min kæreste med på at dyrke noget motion også :lol:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Er det en form for spiseforstyrrelse?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den triste lille pige

Det lyder som en rigtig god ide. [thumbsup]

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SPISEFORSTYRRELSER"