Spiseforstyrrelse

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SPISEFORSTYRRELSER
Besvar
Anonym

Spiseforstyrrelse

Indlæg af Anonym »

Hej Per.
Jeg er en pige på 19 år, som har 2 problemer.

1:
Jeg er bange jeg er ved at få en spiseforstyrrelse. Jeg har mange problemer, blev bl.a udsat for seksuelt overgreb som 5 årige ca. Jeg går til psykolog og får meget hjælp. Det er først ved at gå op for mig nu hvad der er sket. Så mit spørgsmål: På det sidste er jeg begyndt at få en ustyrlig trang til bare at spise. Alt muligt usundt kun. Når jeg så har proppet mig føler jeg mig klam og fed og jeg vil bare have det væk - med det samme. Jeg får en voldsom kvalme og bliver nedtrykt. Jeg kaster ikke altid op, fordi jeg ved min kæreste bliver sur, men når jeg endelig gør er det fordi det er slemt. Dvs. en forfærdelig kvalme. Hvis jeg kaster op har jeg en trang til mad bagefter igen og ka starte forfra. Jeg tænker tit utroligt meget på mad og kan ikke få det ud af hovedet! Er jeg ved at få en spiseforstyrrelse? Kan man kalde det en spiseforstyrrelse når jeg godt er klar over det? Jeg tør ikke snakke med min læge ellers psykolog om det fordi jeg er bange for at de tror det bare er pyller.. :/

2:
Hver gang jeg går ud og tisser lugter det nærmest som guldkorn. Det lyder måske underligt, men kan ikke beskrive lugten på en anden måde. Og jeg spiser ikke guldkorn. Jeg går tit på toilettet for at tisse og stort set hver gang kommer der meget. Det gør ikke ondt ellers svier når jeg tisser og jeg drikker ikke så meget vand. Jeg er utroligt træt og udkørt.
Hvad kan det være?

Glæder mig til at få svar.

- Anonym
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Spiseforstyrrelse

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Anonym

Ja, du er ved at udvikle en spiseforstyrrelse, og det er meget, meget vigtig, at du siger det til din psykolog og din læge - og ingen af dem vil bare så meget som tænke, at du er pylret. Spiseforstyrrelser har ikke noget at gøre med, om man ved, hvad man gør eller ej, det handler om det man gør.

Du skal hurtigst muligt få snakket med i første omgang din psykolog. Spiseforstyrrelsen kan godt være aktiveret af, at du arbejder med det (de) seksuelle overgreb.

Urin kan meget nemt tage lugt af, hvad vi spiser, så lugten af "guldkorn" handler sikkert om, hvad du spiser, men nævn det når du snakker med lægen om din spiseforstyrrelse.

:idea: LMS - Forening, spiseforstyrrelser, anoreksi, bulimi, overspisning, selvskade
:idea: Spiseforstyrrelser (Sundhedsstyrelsen)
:idea: Center for Spiseforstyrrelser i Århus

:!: Når du er 19 år, så er du ikke længere en pige, så er du en ungkvinde, og når du er fylder 25 år, vil jeg ikke engang kalde dig en ung kvinde længere :1:. Pige knytter sig til barn og til manglende voksent ansvar for sig selv. Læs FRA BARN TIL VOKSEN i kategorien OM PSYKEN her i PSYKE & SEX DEBAT.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SPISEFORSTYRRELSER"