Samtaler med min far

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om DRENGE OG FORÆLDRE
Besvar
Victor Rosenkvist

Samtaler med min far

Indlæg af Victor Rosenkvist »

Hej Per...

Jeg er en fyr på 15 år...
Jeg har lige fået min første kæreste, og vi har været sammen i 1 lille måneds tid nu.
Grunden til at jeg skriver til dig er fordi jeg har haft nogle "sjove" samtaler med min far. Han er 30 år, og er en meget ung far, det ved jeg godt, muligvis også derfor vi har haft disse samtaler etc.

Min far og jeg har altid været meget åben overfor hinanden, og går tit nøgne rundt derhjemme. Dengang han kunne se jeg var ved at få hår på pikken, kom han en aften ind på mit værelse og sagde noget i retningen af: "Victor jeg kan se du er ved at få hår på pikken. Så er du ved at være voksen, og så vil du på et tidspunkt begynde at sperme. Ved du hvordan du skal spille pik?"...

Her for et par uger siden var jeg i bad og far kom ind på toilettet med noget i hånden, da jeg var ved at tørre mig. Han spurgte mig om jeg vidste hvordan man satte et kondom på pikken - for det ville jeg nok få brug for når jeg skulle være sammen med kæresten, og så ville det være lidt kikset hvis jeg ikke vidste hvordan man gjorde. Så far sagde om jeg ikke ville prøve at sætte et på? og jeg sagde selvfølgelig jo- vidste ikke rigtig hvad jeg ellers skulle svare - for det ville jo selvfølgelig være pinligt hvis hun kunne se jeg ikke vidste hvad det drejede sig om. Så far sagde om jeg ikke kunne spille min pik lidt af for at få den stiv for så kunne han vise mig det.

Min pik blev stiv og det samme gjorde min fars, og han sagde at jeg skulle se efter ham først. Han tog det på og så var det min tur, og far hjalp mig lidt med at køre kondomet ned over min pik.

Far har også tit sagt noget i retningen af, at jeg skulle huske og trække forhuden tilbage når vi stod og pissede sammen ved en pisserende. Og for eksempel også når vi har været i svømmehallen, har han diskret sagt til mig, at jeg skulle huske og vaske mit pikhoved grundigt, for det var ekstra vigtigt når man kunne sperme.

Hehe... det er måske lidt overvældende denne historie. Men det er sket, og jeg har egentlig heller aldrig haft et vildt underligt forhold/fordrejet syn på de oplevelser - men tror du det er almindeligt at andre fædre taler og gør sådanne ting med deres sønner, lige som min far og jeg? Hvordan er du blevet konfronteret med samtalen om blomsten og bien etc?

Vil meget gerne vide det - så jeg på en måde ved jeg ikke er den eneste hehe..

God weekend.

Hilsen
Victor Rosenkvist
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Samtaler med min far

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Victor

Det er jo rigtig mange år siden, jeg hørte om "bien og blomsten", men min mor var nu meget ligefrem og fortalte, hvad der var værd at vide.

Det er nok de færreste drenge, der har en så pragmatisk og ligefrem far, som du har. Og som du beretter det, så lyder det nok usædvanligt, men i grunden ret enkelt. Det handler jo altid om, at man ikke (uforvarent) kommer til at krænke sine børns blufærdighed mere end nødvendigt - og det kan være lidt af en balancegang.

Så længe det ikke handler om, at I har sex sammen - og at han ikke gør det for sin egen skyld, men netop meget pragmatisk giver dig undervisning, så er det efter min opfattelse ok.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "DRENGE OG FORÆLDRE"