Gift og lyst til andre

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
Nibeso

Gift og lyst til andre

Indlæg af Nibeso »

Jeg er gift, og jeg har fået kontakt via nettet til en sød pige i udlandet, som jeg gerne til møde og lige nu tænder på. Jeg har læst bøger om åbne forhold og polyamori. Jeg er bange for at min kone ikke giver "lov" til, at jeg tager på udlandsrejse eller giver udtryk for, at jeg har lyst til andre, og er måske på sigt nødt til at gå fra hende for at opnå frihed til at være intimt sammen med en anden pige. Spørgsmålet er, om jeg skal gøre sidstnævnte, eller hvordan jeg får det åbne forhold? Min kone vil godt være med til at besøge parterapeut, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal "tage hul" på det andet. Kan en parterapeut hjælpe med det?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Gift og lyst til andre

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Personligt tror jeg, at mennesker er dårligt skabt til det monogame forhold, hvilket jo bl.a. kan ses af kønssygdommenes hurtige spredning.
Hvis du/I vil arbejde med det at have lyst til andre seksuelle relationer end til den faste partner, så er det en god ide at sikre sig, at den pågældende parterapeut ikke i forvejen har moralske kvababbelser i forhold til flere sexpartnere. Ellers kan du måske risikere at sidde over for to, der synes, at det er en dårlig ide. :1:

En fornuftig professionel sexologisk orienteret psykoterapeut kan selvfølgelig godt hjælpe jer med at tage hul på problemet, men der er jo ingen garanti for udfaldet ud over, at I er blevet klogere på hinandens måde at være i tilværelsen på. Og det er måske heller ikke så tosset endda.

:idea: Inden du/I evt. vælger en psykoterapeut, så kig lige på denne side om VALG AF PSYKOTERAPEUT, SEXOLOG ELLER PSYKOLOG.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"