Manglende sexlyst

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG LYST
Besvar
løven

Manglende sexlyst

Indlæg af løven »

Hej igen..
Når man læser indlæggene forekommer det mig meget unormalt med mindre end sex hver uge....
Jeg og min kone har efter mere end 30 års ægteskab kun sex sådan cirka 1 gang om måneden - og kun på mit initiativ.
Det har aldrig været meget bedre. Snak og forsøg gennem årene på at bedre situationen hjælper ikke og manglende sexlyst bliver afvist som årsag...
Om jeg er træt af situationen? Ja, selvfølgelig. men jeg må jo have affundet mig med det i så mange år og så kan jeg vil affinde mig med det de næste 25-30 år også ...at elske er ikke kun sex.
Men det kunne nu være dejligt engang imellem at føle sig ønsket og elsket.......
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Manglende sexlyst

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej løven [loeve]

Som du beskriver det, vil jeg nu ikke kalde det manglende sexlyst, men meget forskellig sexlyst. Hvis man vælger en partner med en meget forskellig sexlyst i forhold til én selv, ja så er man løbet ind i en selvskabt plage. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
løven

manglende sexlyst

Indlæg af løven »

hej Per

jeg må give dig ret....
andet er der ikke at sige til det.......

løven
Gæst

Re: Manglende sexlyst

Indlæg af Gæst »

Tja, det er rigtigt nok, at vælge en partner med anderledes sexlyst er et selvskabt problem, men i mange forhold er sexlysten større i begyndelsen af forholdet. Jeg fandt en glimrende artikel om manglende sexlyst, som måske kan være interessant for dig med henblik på at finde årsagen til din kones manglende eller anderledes sexlyst. Hvis man først finder årsagen til den manglende sexlyst, så kan den bearbejdes. Måske var det en ide at gå til parterapeut eller en sexolog. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/manglende-sexlyst.htm findes årsagen til denne forskelligartede eller manglende sexlyst i hvert fald nok i det følelsesmæssige, relationelle eller fysiologiske.

Hvis du finder én eller flere årsager til den manglende sexlyst, så kan I forhåbentligt sammen bearbejde "problemet" og genskabe intimiteten og lidenskaben sammen på en måde, som I begge kan leve med.

Følelsesmæssige årsager: Depression, dårlig selvtillid, stress, manglende privatliv, utryghed ved intimitet, sexuelt, seksuel skyldfølelse, misbrug i barndommen, travlhed.

Relationelle årsager:: Mangel på intimitet, for meget intimitet, dårligt sex (teknisk set), mangel på tillid.

Fysiologiske årsager: Hormoner, dårligt helbred, stoffer, alkohol, medicin og alkohol.

Jeg synes absolut, at I sammen skal tænke over årsagen til jeres forskellige sexlyst. Kun via dialog kan I komme videre. Kommunikation er nøglen til god sex og god kemi i det hele taget. Pøj pøj med det :D
Besvar

Tilbage til "MÆND OG LYST"