Jomfru?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om PIGER OG MØDOM
Besvar
Gæst

Jomfru?

Indlæg af Gæst »

Kære...
Jeg er 14 år og har en vidunderlig kæreste på 16 år. Han vil jo godt have en kæreste som tør noget, og som ikke bare vil ligge og kæle. Sex! Men jeg er for bange til at have sex med ham pga. han siger, at han har en stor pik - og problemet er: Jeg er jomfru! Jeg er så bange for at det gør ondt, og om jeg egentlig stadig har min jomfruhinde? Jeg bruger tamponer, når jeg har min mens... og jeg var bare ikke om jeg stadig har min jomfruhinde. Ved du om jeg selv kan tjekke om jeg har den endnu?
- Jeg vil jo rigtig gerne i seng med ham - men kender du nogle specielle stillinger, hvor det ikke gør ondt første gang???
- Gør det ondt hvis man nu ikke har sin jomfruhinde og drengen trænger op? For ens skede er jo ikke vant til at blive udvidet så meget?
- Er kondom sikker nok? Eller skal jeg også tage p-piller bagefter/før samleje?

Det nervøse/kærligste hilsner... Anonym bekymrede pige :flov:
Brugeravatar
Anonym1
Tilmeldt bruger
Indlæg: 92
Tilmeldt: 23. jan 2007 18:48

Indlæg af Anonym1 »

Ja du kan godt tjekke om du stadig har den da den er synlig, jeg mener Per har nogle gode billedet liggende for hvordan sådan en fætter helt præcis ser ud og så kan du sammenligne med dig selv.

- Jeg vil jo rigtig gerne i seng med ham - men kender du nogle specielle stillinger hvor det ikke gør ondt første gang???

Hvis man i stedet for at trænge ind forfra, i stedet trænger ind bagfra gør det oftest mindst ondt. Prøv at han ligger ned, mens du sidder på ham med ryggen mod hans hoved. - Det er i hvert fald en måde at trænge ind bagfra. Ellers kan i også gøre ligesom hunde, køer og heste gør. :)
Bortset fra det vil jeg sige, prøv jer frem! Det er formentligt lidt svært at snakke rigtigt om sådan noget, men prøv!

- Gør det ondt hvis man nu ikke har sin jomfruhinde og drengen trænger op? For ens skede er jo ikke van til at blive udvidet så meget?

Det gør ikke mindre ondt hverken, hvis du har din jomfruhinde eller ikke har. Ja, det kan muligvis gøre ondt når han trænger op i dig.

- Er kondom sikker nok? Eller skal jeg også tage p-piller bagefter/før samleje?

Det er op til dig selv at afgøre! Altså.. Der er sandsynlighed for at der fx kan komme revner i kondomet under samlege, eller hvis det har ligger i fx en pung, og hvis det er tilfældet kan sæd trænge gennem og derved ikke have en præventiv virkning. Det lyder ikke som om du rigtig ved, hvad p-piller er på den måde du spørger bagefter/før samleje, da det er et helt tredje svar. Jeg synes du bør tage en snak med din mor eller praktiserende læge om prævention, og på samme tid finde ud af om du foretrækker p-piller frem for andre præventionsmuligheder som din praktiserende læge med sikkerhed kan fortælle en masse om. Du kan sagtens gå til lægen alene og endda uden dine forældre behøver at vide noget, hvis du ikke føler at du har lyst til at indvie dem i dit sex-liv.

Du skal være hjerteligt velkommen til at stille flere spørgsmål!
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Jomfru?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej bekymrede pige

Du er jomfru i den forstand, at der ikke har været en dreng indenfor, men hvis du ubesværet kan bruge tamponer, er det meget muligt, at du ikke har din jomfruhinde mere. Du kan jo prøve at mærke efter med en finger eller to.

Billede
Mødom (foto)

Billede
3 forskellige mødomme (Tegninger)

Du kan evt. prøve med et lys eller andet for at se, hvor meget plads der er, og om det gør ondt.
Hvis du selv vil styre hans indtrængen, så kan du sætte dig oven på ham med hovedet mod hans hoved, så har du helt styr på, hvor hurtigt og hvor meget tryk der kommer. Hvis I gør det bagfra, som Anonym1 foreslår, så har du ikke noget styr på det - så det er en dårlig ide.

Hvis I anvender kondom, så skal det anvendes under hele samlegen. Ikke noget med at den lige skal ind uden kondom.

Inden du begynder at have sex så var det nok en rigtig god ide, at du kender lidt mere til sex. Jeg synes du/I skulle gå på Biblioteket og låne f.eks.
:idea: Anna Louise Stevnhøj: Før den første gang, Bogen til unge om kys, kæleri, krop, sex og følelser.

Personligt synes jeg, at du er for ung til p-piller, og fortrydelsespiller bør kun bruges ved yderste nødstilfælde.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Hej jeg er 17 år og vil gerne hjælpe ;p
På nogen gør det ondt og andre ikke det er ikke til at vide.

Hvis du har dyrket meget sport er der en mulighed for at din mødom er sprunget men ikke 100%

Min første gang gjorde det ikke specielt ondt men har flere veninder hvor det gjorde helt vildt ondt på dem. det er forskelligt fra person til person.

Ingen beskyttelse er 100% sikker men jeg ved ikke hvad der er bedst p-piller eller kondom.

jeg tager selv p-piller.

Men en ting er sikkert. Gør aldrig noget som du ikke har lyst til :)
Lenette Nissen

Indlæg af Lenette Nissen »

Hej per!
Det billede du har af en
skede, hvor man kan se mødommen,
ja altså jeg forstår det ikke helt.
Er mødommen ikke 3 cm inde i skeden?

Hilsen Lenette ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Jomfru?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lenette

Jeg ved ikke, hvor du har de 3 cm fra, mødommen (hvis den er der) sidder som vist på billederne. Du kan osse kigge her: Jomfruhinde (Wikipedia) og Jomfruhinden - Myter & Fakta (Sexlinien for unge)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Lenette Nissen

Jomfruhinden

Indlæg af Lenette Nissen »

Hej Per!

Jeg var inde og kigge på det link du gav mig - sexlinen.
og der stod der "Jomfruhinden sidder nogle centimeter oppe i skeden"
er det ikke jomfruhinden der delvist dækker for indgangen til skeden?




Hilsen Lenette ;)
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Jomfru?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lenette

Det er jo altid et spørgsmål, hvor man måler fra og til :1:.

Jo, det er jomfruhinden der delvist dækker for indgangen til skeden, så længe man er jomfru.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "PIGER OG MØDOM"