Tror ikke på mig selv?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PSYKEN
Besvar
Bartenderen

Tror ikke på mig selv?

Indlæg af Bartenderen »

Hejsa,

Jeg er en mand/dreng? på 18 år og har tabt mig ca. 25 kg.
Før i tiden så jeg selvfølgelig ikke alt for tiltrækkende ud for det andet køn.

Men nu hvor jeg har tabt mig kan jeg godt se jeg ser bedre. Men hver gang en sød pige smiler eller komplimenterer mig, føler jeg at hun gør grin med mig, for jeg føler mig stadig som en fed dreng, der bliver grinet af.

F.eks. for et par dage siden, hvor jeg var på arbejde som bartender, var der en utrolig flot pige der blokerede vejen ud af baren. Hun sagde så hun ville flytte sig, hvis jeg ville spørge hende om hendes nummer. Dette gjorde ondt på mig for jeg "troede" at hun bare ville sige "nej det må du ikke." Så jeg bad hende flytte sig så jeg kunne hente tommeflasker...

Jeg er fortrudt så inderligt lige siden, at jeg ikke bare spurgte..

Kunne godt bruge et godt råd hvis du har et :roll:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tror ikke på mig selv?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Bartenderen

Du er en ung mand nu :1:.

På en måde er der en meget enkel løsning på dit problem. Lad være med at føle det du gør, når det faktisk er noget, du tænker. :1:

Du føler ikke, "at hun gør grin med mig". Du tænker: "Hun gør grin med mig".
Du føler ikke, "jeg er stadig en fed dreng, der bliver grinet af." Du tænker: "Jeg er stadig en fed dreng, der bliver grinet af."

Følelser kan man ikke gøre meget ved, men det kan man med tanker. Man kan tænke anderledes. Tanker kan gøres til genstand for en analyse. Stemmer mine tanker med virkeligheden nu, eller er det gamle tanker og oplevelser?

Prøv det! :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PSYKEN"