Forvirret ung mand

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG PSYKEN
Besvar
Esben

Forvirret ung mand

Indlæg af Esben »

Hej Per

Jeg er en ung fyr på 21 år

For få dage siden mistede jeg pigen jeg elsker. Desværre under meget ubehagelige omstændigheder.

Igennem de sidste 2½ år har jeg været i et fantastisk dejligt forhold med masser af kærlighed.

Desværre var det åbenbart ikke nok for mig. Igennem den tid har jeg været min daværende kæreste utro 3 gange. Alle gange har det været kødets lyst, og har alle gange kunne undertrykke de følelser der har været, så forholdet kunne fortsætte.

Men samtidig har jeg også skrevet med en masse mennesker inde fra Ofir chatten.

Hun har så en aften været igennem mine ting og på den måde opdaget alt.

Jeg har haft mange samtaler, nogen flirtende, andre meget perverse (en dame på 54), men har sagt til mig selv det bare har været cybersex. En fantasi, nogen tanker, jeg har fået afløb for igennem dette medie.
Men efter at tænkt over det igen ... blir jeg bange for det har været en trang til at opnå opmærksomhed og anderkendelse.

Det er altid sket når jeg har været alene, og "bare lige" skulle chatte lidt.

Har en teori om, at det kan spores tilbage til min barndom, er et mellembarn så (efter min egen mening) var jeg sjældent midtpunkt for mine forældres opmærksomhed.

Så har mine chats på nettet muligvis været en trang til at udforske min seksualitet?

Eller evt., været en trang til at få opmærksomhed eller bekræftelse af at jeg "stadig kan"??

Er meget forvirret lige nu.... Har jeg brug for seriøs hjælp??
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forvirret ung mand

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Esben

En amerikansk psykoterapeut Ken Dytchwald sagde engang: Det er ikke hver gang man hører hovslag, at det er en zebra [zebra], det kunne være en hest [hest]!

Forestillingen om, at én partner kan dække alle éns seksuelle behov, er en myte, og derfor er der ikke noget specielt traumatisk i, at du har lyst til at eksperimentere med din seksualitet. Det kolliderer så desværre med din kærestes opfattelse af, hvordan "man" skal have sin seksualitet. Man kunne med god ret lige så godt sige, at din kæreste har en ret snæver og monopolistisk opfattelse af din seksualitet. :1:

Så hvad du har gjort er såmen ganske almindeligt, og det er osse ganske almindeligt, at det giver ballade i forholdene - og det er så den balance man skal finde ud af. [fork] Trist at I ikke kunne finde ud af det.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Tak for svaret

Indlæg af Gæst »

tusind tak for svaret...

Rart at få luftet sine tanker... og rart at vide man ikke falder for langt uden for "gennemsnittet"....
Besvar

Tilbage til "MÆND OG PSYKEN"