Udløsningsproblemer

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG ORGASME
Besvar
Anonym

Udløsningsproblemer

Indlæg af Anonym »

Hej Per!
Det handler ikke decideret om udløsningsproblemer, men ved ikke rigtigt hvad jeg ellers ville kalde indlægget for?
Jeg er en fyr på 20 og har fået mit første faste forhold og dermed også regelmæssig sex.
Vores forhold har vel nok stået på en måneds tid og problemet er at jeg ikke har kunnet få en udløsning under samleje.
Jeg har ikke generelt udløsningsproblemer men virker bare som om jeg ikke kan opnå momentum (eller hvad man vil kalde det)...
Problemet er ikke præstationsangst (tror jeg da ikke), da jeg godt kunne første gang vi som sammen, hvor hun dog også afhjalp mig på anden vis...
Personligt betyder det ikke meget for mig om jeg får udløsning eller ej, men vi er meget åbne og snakker godt om det (skønt det stadig er tidligt i hvores forhold), og jeg fandt ud af det betyder en del for hende...
Jeg elsker sex med hende og hun gør ligeså, men kan ikke lade være med at skamme mig når jeg har forsøgt i lang tid og erektionsproblemer melder sig (dog mest grundet udmattethed)...
Det betyder ligeså meget, om end ikke mere, at tilfredsstille hende som at blive tilfredsstillet selv...
Jeg tror dog godt jeg ved hvor problemet ligger. Jeg onanerer meget og har gjort det siden jeg blev kønsmoden. Har prøvet at stilne lidt af på det, da jeg tænkte det nok ville hjælpe, men kan simpelthen ikke da det er den måde jeg finder ro i mig selv og kan fastholde koncentrationen om de andre ting der er vigtige i hverdagen (hvilket desværre også følger til at jeg onanerer op til en del gange dagligt)... Problemet kunne nok også løses ved at tage et par dage, hvor man er sammen hver nat, men vi sidder bare begge i en periode, hvor der ikke er megen tid til hinanden, dvs. 1 gang hver uge/14 dag...
Har du nogle tips til hvordan man forøger følsomheden i penis ell. lign., da jeg kunne forestille mig problemet måske grunder i dette...
Ved godt man skal lære hinandens kroppe at kende, men det er bare lidt ærgeligt ikke at kunne levere varen, og lå endda også en nat og mistede lysten til samlege og hellere ville stimulere hende med oralsex og fingrene så jeg var fri for at ligge og skamme mig til sidst...

Mvh. en lettere frusteret ung fyr
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Udløsningsproblemer

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Jeg tror nu alligevel det handler noget om at få flyttet opmærksomheden fra hovedet og tanker ned i kroppen. Når du skriver:
men det er bare lidt ærgeligt ikke at kunne levere varen
så handler det jo ikke om nydelse, men om præstation.
En anden måde hvorpå du flytter din opmærksomhed væk fra din krop på er:
Det betyder ligeså meget, om end ikke mere, at tilfredsstille hende som at blive tilfredsstillet selv...

Hvis du onanerer meget, ja så tager du osse den spænding der opbygges i kroppen, og derfor er en del af løsningen, at du f.eks. ikke onanerer et par dage før du skal se din kæreste. En anden del af løsningen er, at du prøver at flytte koncentrationen ind i kroppen igen. En tredje del af løsningen er, at give det noget tid, slap af! Det/du skal nok komme, lad dig ikke presse af, at din kæreste evt. tror der er noget galt med hende (det gør kvinder nemt :1:).

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG ORGASME"