Tilbageholde udløsning

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG ORGASME
Besvar
John

Tilbageholde udløsning

Indlæg af John »

Jeg læste engang i et blad der bragte en artikel om fornyelse af sexliv. Her faldt jeg over noget som jeg gerne vil stille et spørgsmål omkring. Der blev blandt andet sagt at når manden fik sin orgasme, og men ville undgå at ejakulere, var der en teknik man kunne benytte, som gik ud på at man ved at trykke på bagsiden af penis ved roden derved kunne undgå udløsningen. Jeg har prøvet denne teknik, men jeg har for nyligt læst at dette kan resultere i en bagudvendt udløsning som presser sæden baglæns op i blæren og derved lægger pres på "ventilen" og at det derfor kunne udvikle nyreskader og muligvis problemer med vandladning. Hvad er det der sker hvis man benytter denne teknik og er det farligt?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Tilbageholde udløsning

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej John

Du har sikkert læst om Start-stop-klem-teknikken, hvor man klemmer på pikken lige bagved hovedet på pikstrengen / frenulum, men det gør man m/k, når man(d) mærker optræk til orgasme - ikke under orgasmen.

Jeg har nu aldrig hørt om de skader du nævner, og som jeg forstår det vil komme, hvis man undertrykker under orgasmen - og altså ikke som i den nævnte teknik før orgasmen.

:idea: PSYKE & SEX om Sædafgang - For tidlig - Start-stop-klem

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG ORGASME"