Hm... måske svamp?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om SVAMP
Besvar
fortvivlet..

Hm... måske svamp?

Indlæg af fortvivlet.. »

Hej Per
Jeg håber du kan hjælpe mig. Der er noget jeg ikke forstår.
Jeg er en kvinde på 36 år. Nu har jeg været sammen med min kæreste i 3 år og har kun været i seng med ham, da jeg er til troskab.
(Jeg kan godt være lidt i tvivl til tider om han er mig tro, men har ikke noget at have det i. Tanken kommer bare indimellem.)

Da jeg lærte ham at kende og vi første gang var i seng sammen, da dagen efter fik jeg kløe og rødme i skridtet og på skamlæberne. Jeg gik ud fra det var svamp. Han sagde at han også havde haft røde knopper og kløe og hans læge havde sagt at vi lige skulle vænne os til hinanden. Vi bruger ikke og har aldrig brugt kondom.

Det jeg så ikke forstår er: at jeg stadig ca 3-4 gange om året måske mere får den tilbagevendende kløe,rødme,svie både indeni og udenpå fissen efter sex. Den bliver nærmest ildrød, klør, der kan være røde prikker huden kan føles tør og der kan komme noget grynet udflåd. Jeg forstår ikke? Er det svamp, der kommer igen og igen?

Før min kæreste var jeg gift i 12 år med min eksmand og har haft et par enkelte kærester i de unge år. Jeg har aldrig haft de problemer før, heller ikke efter jeg havde fået 2 børn. Hvorfor får jeg det så nu? De andre gange har jeg behandlet det som svamp, men er det så det? Det er kun mig der er blevet behandlet.

Er det min kæreste som fejler et eller andet eller har en smitte?
Er det tegn på han måske er mig utro? :cry:
Jeg håber du kan hjælper mig så jeg kan få lidt ro på alle mine tanker.

Jeg vil lige indskyde at mine skamlæber er svulmet op og det føles som om at der er en puls der banker, som når man har slået sig over fingeren :lol:

Jeg skal være meget forsigtig når jeg tørre den, da den føles meget øm og jeg har lidt svært ved at sidde direkte på skamlæberne...

Er der nogen andre, der har prøvet dette? Eller nogen gode råd?
:idea: På forhånd tak.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hm... måske svamp?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej fortvivlet..

Ja umiddelbart kunne det godt lyde som svamp. Måske har din kæreste haft en svamp med, som du ikke havde, mænd kan godt være symptomfri smittebærere. Men jeg synes, du nu skulle gå til lægen igen og få en podning, så man kan finde ud af hvem synderen (svampen) er?

PS. Mennesket er meget dårligt egnet til troskab, men prøver dog nogen gange ihærdigt. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Hej igen.

Indlæg af Gæst »

Hej Per.
Tak for dit svar.
Jeg var ved lægen i mandags, hun havde dårligt tid, så hun kiggede kun lige på den uden at gøre mere, hun kunne kun se den var rød. Hun sagde at jeg hellere måtte få en tid til en ordentlig undersøgelse, så jeg skal afsted igen d. 27. Hun mente det måske nok var svamp, det lød sådan sagde hun. Jeg fik 1 tablet til både min kæreste og jeg (Fluconnazol 150 mg) som vi tog mandag aften.
Men jeg tænker om det så virkelig er svamp? Den klør stadig og er helt rød indeni. Flere gange om dagen, når jeg har været på wc har jeg taget et spejl og kigget på den, den har så været fuldstændigt sat til med hvidt snask overalt på indersiden af skamlæberne og indeni skeden. Det har ikke været grynet, men lignet lidt mælk/lim, det klister også. Jeg har smurt med canesten 3 gange dagligt også, for at se om det ville tage kløen. Men burde den pille ikke have hjulpet hvis det var svamp? Jeg kan ikke forstå det ikke er gået over, jeg bliver lidt nervøs :roll:
Jeg kender ikke så meget til kønssygdomme, men kan det være sådan en? og i tilfælde af... hvad for en kønssygdom?
Skal jeg være nervøs?
På forhånd tak..
Fortvivlet...
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hm... måske svamp?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej fortvivlet..

Som du beskriver det, så tror jeg stadig, at det er en svampeinfektion. Du kan jo prøve med mælkesyrestikpiller og se om den ændrede pH evt. vil kunne gavne - og ellers må du nok afvente en nærmere undersøgelse. Se de forskellige links om svamp i dette forum.

Billede
Fra Svamp i skeden (Sundhedsguiden)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "SVAMP"