Fup eller fakta

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om HYPNOSE
Besvar
Den skeptiske

Fup eller fakta

Indlæg af Den skeptiske »

Hej Per
Jeg er 35 og har næsten altid haft svært ved at give mig hen til sex, har kun lyst hver 2-3. Måned og det tærer på vores ellers gode parforhold. Har været hos parterepeut og sexolog, men følte ikke de kunne hjælpe. Har nu prøvet hypnoterapeut, som meget hurtigt "fandt frem til" at jeg var blevet krænket som barn eller i et tidligere liv, hvilket jeg ellers ikke har nogen som helst erindring om.

Følelsen af at der er nogen grænser som er blevet overskredet, at jeg ikke er rigtig elsket, er alene med et problem jeg ikke kan løse osv passer fint med den teori .. alligevel sidder jeg med en fornemmelse af at det mere er noget opdigtet end egentlig sket. Det kan vel lige såvel være opstået ved at jeg gentagne gange har ladet mig presse til sex i mit voksenliv uden egentlig at have lyst?

Det er en frustrerende situation at jeg ikke tør stole på en terapeut, som skal hjælpe mig, det er jo en del af mit problem at jeg har svært ved at slippe kontrollen, men kan det virkelig passe at en terapeut på under 20 min kan konkludere så alvorlig en ting om en fremmed person?

Jeg har læst dit link til en artikel om emnet, hvor nogle forskere konkluderer at det ikke er særlig sandsynligt at man kan fortrænge sådan en ting. Nu tænker jeg, at det måske ikke er en særlig veluddannet terapeut, det er et medlem af Dansk Psykoterapeutforening, men det du skriver om på dit link er en anden forening, så jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt i. Jeg har selv ca 100 andre teorier, om hvorfor jeg har så svært ved det, men det kom vi ikke ind på.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Fup eller fakta

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Den skeptiske

Jeg ville nu osse i høj grad være skeptisk, når en hypnoterapeut "finder frem til", "at du var blevet krænket som barn eller i et tidligere liv." Alene oplysningen om "et tidligere liv" får mine alarmklokker til at ringe på fuld styrke. [warning]

Der findes et utal af grunde til, at mennesker m/k ikke har meget lyst til sex! Det kan handle om alt fra på den ene side medfødt lav libido til på den anden og mere alvorlige side: seksuelle overgreb.

Prøv at læse denne artikel: FOR MEGET ELLER FOR LIDT - OM GENFUNDNE MINDER OM INCEST

Seksualitet og seksualitetsproblemer er ofte et meget fraværende undervisningsstof på mange psykoterapeutiske uddannelser.

Hold du fast på din sunde fornuft og dine 100 andre teorier, der skal nok være et par stykker, der er de rigtige. :1:

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "HYPNOSE"