Øm blodåre eller sene på penis

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES PIKKE / PENIS
Besvar
Gæst

Øm blodåre eller sene på penis

Indlæg af Gæst »

Jeg oplever det samme problem, som er blevet skrevet om i en tidligere tråd, nemlig at:

Jeg har en øm sene eller blodåre på oversiden af min penis. Når penis er slap, er der kun en lille smule ømhed, og en smule irritation, så jeg får lyst til at klø på oversiden tæt ved roden af penis.

Når min penis er erigeret (også ved "halv erektion"), bliver senen/blodåren helt stiv og ret øm. Det er som en temmelig hård streng, som ligger inde i penis. Starter ved roden og går i hvert tilfælde mindst 5-7 cm ud mod spidsen. Ømheden kraftigst tæt på roden af penis. Strengen/senen/blodåren er vel ca 2-3 mm tyk.

Hvad kan det være? Jeg har ikke haft unormal sex eller hyppigere onani end normalt.

Skal jeg holde pause med sex/onani, og vil det så forsvinde af sig selv???

Nu har jeg støvsuget nettet - og den eneste mulighed, som jeg kunne komme frem til, er at det kan være årebetændelse.
Men som jeg kan læse, er det hyppigst forekommende ved en alder på 60år+
Skal jeg være bekymret, når jeg kun er 32?
Desuden er det vist mest normalt at få årebetændelse i blodårer på arme/ben. Er det før set, at det sker på penis?

Bør jeg gå til læge, eller skal jeg blot se tiden an?
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Øm blodåre eller sene på penis

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej

Der ligger en kraftig blodåre på oversiden af pikken, og den svulmer op i forbindelse med erektion. Om det er den, der er særlig følsom, eller om der er nogen problemer med den, kan jeg ikke afgøre. Hvis det genere dig for meget, så snak med din læge om det, evt. en urolog.

Det har næppe noget med sex eller onani at gøre, med mindre du bruger penisring eller andet strammende legetøj.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES PIKKE / PENIS"