Unormal sædkonsistens?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Peter F.

Unormal sædkonsistens?

Indlæg af Peter F. »

Hej

Jeg er en ung rask mand på 32 år.
For ca 10 år siden, begyndte min sædkonsistens at ændre sig når der var længere ml. sædafgange. Dette er blevet mere markant siden, og kan nogenlunde beskrives således:
Ved hyppig sædafgang (2-3 gange pr uge) er der ingen problemer og alt synes normalt.
Ved længere tid ml. sædafgang (mere end 1 uge), er sædafgangen 'træg' og indeholder størknede 'strenge' (?) af gl. sæd. Alt afhængig af afgangsfrekvensen, kan det ske at al sæden er størknet og klumpet. Dels er det lidt flovt i forh. til min partner, dels kræver det til tider flere afgange (2-3 gange) for at få tømt ud i systemet, så der igen kommer alm. sæd...
Konsistensen minder om aflange tråde med en diam. på 2-3 mm og en længde op til 30-35 mm. Trådene er som hård gele (hvid-gul), og opløses ikke med tiden. Umiddelbart forestiller jeg mig at det er størknet sæd i sædstrengene ? Men jeg vil egentlig gerne være fri og 'normal' igen.

Kan du hjælpe ?

Vh

Peter
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Unormal sædkonsistens?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Peter

Lige som skedeskeret kan have forskellig karakter, så kan sædens konsistens svinge ganske meget, ofte afhængig af frekvenser for sædafgange. Det er ganske almindeligt, at der fra tid til anden kan være klumper i sæden, lige som den kan ændre farve, smag og lugt.

Der er ingen grund til bekymring, og hvis din kæreste ønsker at nærstudere din sæd, ja så bliver hun blot det lidt klogere. :1:

:idea: Læs meget mere i PSYKE & SEX om Sperm.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Peter F

Unormal sædkonsistens

Indlæg af Peter F »

Hej Per

Jeg har tidligere skrevet ang. sædkonsistens, og jeg har noteret mig dit svar. Forskellen ligger desværre i at min sæd altid (hvis der går mere end 4 dage mellem sædafgang) er fyldt med geleagtige strenge, og kun i lille grad væske. I forbindelse med fravær fra min kone, havde jeg for nyeligt ikke afgang i 14 dage. Efterfølgende måtte der 3 afgange til at "tømme" indholdet af geleagtige klumper før det blev normalt igen !!
Jeg har altid spist det samme, så problemet ligger ikke der. Første gang jeg oplevede fænomenet var efter en rejse til Thailand, hvor et kondom uheldigvis sprang under samleje med en anden turist (jeg er efterfølgende blevet podet uden udfald!) !

Jeg vil særdeles gerne være fri for den geleagtige masse, da det hæmmer min sexlyst og måden hvorpå min afgang kommer !

Venligst
Peter
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Unormal sædkonsistens

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Peter

Der sker åbenbart det, at din sædvæske fortykker i enten sædblæren eller i prostata, og mig bekendt findes der ikke andre måder end at sørge for en regelmæssig tømning, så håndarbejde er nok nemmeste løsning på dit problem. Jeg kan slet ikke forestille mig, at det har noget dit sidespring at gøre.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"