"Sej" sæd....???

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MÆND OG DERES TESTIKLER
Besvar
Cille

"Sej" sæd....???

Indlæg af Cille »

Jeg har skrevet før herinde, så tillader mig lige at skrive igen :) Jeg er en ung qvinde på 22, min søde kæreste er 24 år, vi har lige skudt projekt baby igang. Min kæreste er desværre født med dobbeltsidig kryptorkisme og fik derfor sin sæd undersøgt på sygehuset. Svaret vi fik, lød således: Hans sædceller var levende og det er jo positivt, vi fik dog ikke at vide hvor mange der var (det spørger vi om næste gang) men så sagde lægen at sæden var "sej" og derfor er det svært for sædcellerne at nå ægget. Jeg forestiller mig at det ville være det samme hvis mine fødder var klisteret ind i tyggegummi og jeg så skulle løbe rigtig stærkt efter en bus som allerede var begyndt at køre... Get the picture? ;0) Back to topic: Hvordan kan dette være? Kan han gøre noget ved det?
Han spiser vitaminpiller + zink/ c-vitamin xtra, og så har jeg beordret ham til at drikke masser af vand, han hverken ryger eller drikker! Kan vi på økologisk vis blive forældre sammen?
Glæder mig til et svar .... Glædelig bag-jul og godt nytår...
Cille
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

"Sej" sæd....???

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Cillle

Jeg bliver dig nok svar skyldig, det er vist et område for speciallæger :1:. Du kan læse mere her om Kryptorkisme (Retentio testis, Non-descensus testis) (Sundhedsguiden) og Kryptorkisme (Lægens bord, DR1).

Men jeg tror nu ikke selv på, at det blot kan klares vand og økologi, selv det jo så på ingen måde skader helbreddet, man skal blot passe på ikke at få for mange vitaminer. Snak med lægen om det, og spørg lægen om det er nødvendigt med ekstra vitamintilskud.

:idea: Høj og stigende forekomst af kryptorkisme i Danmark (UGESKRIFT FOR LÆGER 2004/48)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "MÆND OG DERES TESTIKLER"