Udløsning, men ingen orgasme

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER OG EJAKULATION
Besvar
trine
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. jun 2006 11:02

Udløsning, men ingen orgasme

Indlæg af trine »

Hej

Jeg er en pige på 22 år, som døjer med det problem, at jeg ikke kan få orgasme.
Jeg har haft forskellige sexpartnere siden jeg var 16, et par faste men flest "løse", og har aldrig været i stand til at opnå orgasme, hverken med dem eller alene.
Til gengæld får jeg ofte udløsning under onani.
Mængden varierer fra ganske lidt til helt voldsomt meget, og jeg får ikke udløsning hver gang jeg onanerer. Det lader til, at den kun kommer når jeg stimuleres på en særlig måde, ofte ved meget intensiv berøring af klitoris (som med en vibrator) eller hvis jeg intensivt rammer et punkt langt inde på "over-væggen".
Mine mavemuskler trækker sig sammen, som hvis jeg ville få orgasme, men orgasmen udebliver, og istedet får jeg kun udløsning.

Jeg er i tvivl om hvorvidt det er et fysisk problem jeg har, eller om udløsningen måske blokerer psykisk for orgasmen? At den hæmmer mig?
Jeg har prøvet at fortsætte efter udløsningen, som får at se om der mon ikke kom mere, men jeg forestiller mig at det ville svare til at en fyr fortsatte efter udløsning: den umiddelbare sexlyst driver lidt over, og berøring føles mere irriterende uudholdeligt end rart.

Nu er det altså ikke fordi jeg ikke øver mig i orgasmens kunst, og jeg har da prøvet de almindelige fif, som ikke at fokusere for meget på det, slappe af, onanere på forskellige måder, udforske mig selv osv.
Og selvom jeg ikke vil lade dette problem styre min seksualitet (for meget), så kan jeg ikke komme udenom, at det frustrerer mig.

Har du nogle råd/ideer til hvad jeg kan gøre?
Hvordan finder jeg ud af om mit problem er fysisk eller psykisk betinget?

(Jeg ved ikke om det har nogen relevans, men jeg tager p-piller og har gjort det siden jeg var 15, pga. voldsomme menstruationssmerter.)

Mvh
Trine
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Udløsning, men ingen orgasme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Trine

Først lige for at sikre at vi taler om det samme, så forstår jeg dig sådan, at det du kalder "udløsning" er, at du sprøjter en eller anden væske ud? - og at det samtidig ikke føles som et "nys" :1: i dit underliv/din krop?

Det du beskriver, om hvad der sker i din krop minder dog en orgasmebeskrivelse. Hvordan ved du, at det ikke er en orgasme?

P-piller (og en lang række andre faktorer) kan vanskeliggøre orgasme og lyst.

:idea: Læs mere i PSYKE & SEX om P-piller.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 29. sep 2006 21:34, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
trine
Tilmeldt bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21. jun 2006 11:02

Indlæg af trine »

Hej Per

Ja, lige præcis. Når jeg skriver "udløsning" mener jeg at der kommer væske ud. (Selvom det nu sjældent sprøjter, men bare "løber" ud? )
Og det er uden fornemmelsen af nys i underlivet. Dvs., jo, det hele trækker sig sammen, men forløsningen, "eksplosionen" kommer ikke.

Jeg er dog mere rolig i kroppen efter en "udløsning" end uden, men ville få (næsten) ligeså meget ud af et almindeligt nys :)

De første gange jeg oplevede denne her ejakulation, blev jeg selvfølgelig forskrækket, og troede jeg havde tisset. Især fordi jeg havde problemer med svag bækkenbund, da jeg var barn. Og kan f.eks. stadig ikke kappe en tis-stråle over... Kan der være nogen risiko for at det er bare er fordi jeg kommer til at tisse, når jeg giver helt slip?
Væsken lugter bare ikke af noget, og er mere sæd-agtig i konsistensen...?

Nu skriver du at p-piller kan have en effekt på orgasme og lyst. Jeg har ingen problemer med lysten (tværtimod) men findes der nogen alternativer til p-piller, hvis jeg gerne vil prøve at hoppe af pillerne, for at se om der er forskel (går ud fra at det kommer ud på ét, det er vel hormonerne der gør det?)
Uden p-piller får jeg fuldstændigt uudholdelige menstruationssmerter.

Kan det mon have nogen sammenhæng med min stædigt udeblivende orgasme? Jeg har været til gynækolog op til flere gange, ville de ikke have opdaget, hvis jeg har nogle "fejl" i mit underliv?

Kh Trine
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Udløsning, men ingen orgasme

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Trine

Sammenhængen mellem din svage bækkenbund og din oplevelse af at mangle noget i forhold til den svage orgasme, som jeg tror du får, er at orgasmen jo handler meget om reflekser i muskelgrupperne først og fremmest i underlivet - selv om alle kroppens muskler kan involveres.

Nyligt afdøde Helle Gotved skrev en kendt lille bog om problemet for adskillige år siden, måske skulle du få fat i den.

Helle Gotved: Muskler og orgasme, Munksgård 1984. Den må kunne lånes på biblioteket.

Jeg vil tro at det først og fremmest handler om, at du træner i at få styrket dine bækkenbundsmuskler og iøvrigt fortsætter med at øve dig i at onanere.

:idea: Læs Lotte Paarup: Bækkenbunden - bundproppen i kropsstammen

Nogen gange har jeg været ude for at kvinder tror, at de ikke får orgasme, fordi de tror, at alle orgasmer handler om eksplosioner og stjerner og bimlende klokker. Orgasmer kan være store og små, med og uden eksplosioner, med og uden bimlende klokker, med og uden ejakulation, med og uden en tissestråle, med og uden lyd, med og uden gråd, med og uden partner, osv. osv.

Det vil være en dårlig ide at stoppe p-pillerne, når de hjælper dig på den måde, måske vil det ændre sig med menstruationssmerterne når og hvis du engang har født.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG EJAKULATION"