Forvirring

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om MASOKISME & SADISME & DOMINANS (S/M)(BDSM)
Besvar
Skatter
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9. dec 2007 16:03

Forvirring

Indlæg af Skatter »

Kære Per

Skriver til dig i håb om et godt råd eller to.
Jeg er en lesbisk kvinde på 36 år. Har i mange år været i et fast forhold som sluttede for 1½ år siden. Hvilket kun var godt. Seksualiteten var simpelthen ikke længere tilstede og nogen gange spørger jeg mig selv om den nogen sinde har været der i mit liv …. indtil sidste år i januar, hvor jeg træf en anden kvinde. Vi var sammen i ½ år hvorefter hun ikke kunne holde til min gåen og kommen. Jeg følte ikke jeg var forelsket i hende men kunne ikke modstå hende seksuelt. Så kunne ikke lukke hende ind i mit liv så alt vi havde sammen var sex men ikke lige den sex jeg har haft før men altid drømt om.

Meget hurtigt udviklede vi dette sm forhold som ingen af os havde prøvet før. Det mest spændende og smukke jeg har oplevet. Tror nok jeg løb min vej fordi den side ikke passer ind i hvem jeg ellers ønsker at se mig selv som. Hun var ikke specielt smart eller dannet, hvilket jeg ellers forelsker mig i. Men det er et kæmpe problem for mig i dag. Kan kun tænke på hende selvom det kun er sex. Møder jeg andre ved jeg med det samme at det bare vil være et godt forhold, men at jeg vil kede mig til døde seksuelt.

Dette sm, skræmmer mig en del, da jeg ikke kan forene kærligheden og den form for sex. Så lige nu oplever jeg at jeg skal vælge mellem en partner som jeg kan have god sex med og intet andet eller en partner der er intellektuelt stimulerende men hvor sex er for sødt og kedeligt.
Ja, er faktisk ganske forvirret. Har prøvet at kontakte denne kvinde igen men hun vil mig ikke. Ved fra en anden at hun er meget vred og såret da hun troede vi var det ideelle par. Så en smule anger over at bare følge mine egne behov er der stadig.

Men mest af alt ved jeg ikke hvad jeg skal gøre med den side af mig selv der bare behøver en dominerende kvinde …. det passer ikke ind i mit menneskesyn om ligeværdighed og meget mere.

Kender du en god terapeut i København der kan hjælpe mig med dette.
Undskyld min lidt forvirret skriveform men er ved at blive ganske tosset af alle de her tanker.

Kærligst.
Forvirret M kvinde
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Forvirring

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Skatter

Først, du skal selvfølgelig snakke med Maria Marcus. Og så vil du sikkert kunne have glæde af at læse hendes bog DEN FRYGTELIGE SANDHED - EN BRUGS-BOG OM KVINDER OG MASOKISME.

Du er blot ved at få den erfaring, at sex og kærlighed (hvad det så end er :1:) ikke nødvendigvis hænger sammen, og at det ene ikke følger af det andet. Man m/k kan have fantastisk sex med et menneske, man aldrig kommer til at åbne sit hjerte for. Man m/k kan åbne sit hjerte og elske et andet menneske, som man aldrig får (god) sex med. Og er man heldig og begge dele optræder samtidigt, så er det jo fantastisk. [forelsket]

Maria Marcus skelner i den anbefalede bog mellem den autoritære masokisme og den seksuelle masokisme. Den første er den, der handler om samfundsmæssig, social og økonomisk ligeværd. Den anden handler om den seksuelle leg mellem to mennesker om ansvaret for bl.a. lyst og orgasme.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Gæst

Indlæg af Gæst »

Kære Per

tak for dit hurtige svar...
Vil hurtigt finde den bog og bruge julen til at læse den. Og derefter ringe til Maria.
God jul til dig.
Knus Skatter
Besvar

Tilbage til "MASOKISME & SADISME & DOMINANS (S/M)(BDSM)"