Hvorfor ingen orgasme til mig?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om KVINDER & ORGASME
Besvar
Mig

Hvorfor ingen orgasme til mig?

Indlæg af Mig »

Hej Per

Jeg er en kvinde på 36, der ikke kan få orgasme - hverken alene eller med kæresten. Dog har jeg 2 gange sprøjtet, men jeg var så pinlig over det (dengang troede jeg ramte blæren!), så jeg stoppede mig selv.

Jeg kan komme meget langt, men lige når jeg skal til at komme, så spænder/blokerer jeg. Det er frustrerende og jeg ved at jeg nok har for meget fokus på det lige nu. Jeg har en dejlig kæreste, som vil gøre alt for at hjælpe mig.

Har du et godt råd?

Hilsen mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Hvorfor ingen orgasme til mig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mig

Hvad skete der for dig da du sprøjtede, hvad gjorde du? På hvilke måder har du forsøgt at få orgasme?

Prøv at læse hvad jeg og andre har skrevet i PSYKE & SEX om Orgasme - kvinder hvordan? og om Orgasme mangler (K).

Du kan osse prøve at se om Pia Strucks orgasmekurser kunne være noget for dig.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mig

Re: Svar: Hvorfor ingen orgasme til mig?

Indlæg af Mig »

Hej igen

Jeg brugte min dildo med både "penis" og til at stimulere klitoris.

Det var rigtig dejligt, men så føltes det som om der kom urin og jeg stoppede. Senere har jeg fået at vide, at det ikke kunne være det, men istedet ejakulation - eller er det?

Jeg har prøvet bruseren og kommer næsten (har ikke sprøjtet/urineret der)

Jeg føler mig ret frustreret for jeg vil gerne give slip, men ender i stedet med at spænde

Hilsen mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Hvorfor ingen orgasme til mig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mig

Der er mange mennesker der spænder op i musklerne lige inden de får orgasme, så fortæl lidt om hvordan du spænder. Har du prøvet at anvende spændingen for at forøge lystfølelsen?

Når kvinder sprøjter kan det enten være en prostatasekretlignende væske formentligt fra Skenes kirtler eller osse kan det være urin, ganske mange kvinder stritter lidt urin, når de får orgasme. Urin er under normale omstændigheder helt sterilt.

Du kunne evt. prøve at lade din kæreste slikke dig, og så i stedet for at prøve at opnå at få orgasme, så prøve om du kan forhindre ham i det psykisk - altså at gå med din indre modstand :1:.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Mig

Indlæg af Mig »

Hej Igen

Når jeg siger spænder, mener jeg at jeg presser sammen og det er svært for min kæreste at komme til - han gør ellers alt hvad han kan og han formår faktisk at få mig til at komme lige så langt ved at slikke som jeg gør ved onani.

Hvordan skal jeg bruge spændingen til at forøge lystfølelsen- det kan jeg ikke helt se.

Hvilket råd kan du give mig for at forhindre en orgasme - er det at sige til mig selv at jeg ikke vil have orgasme eller lign?

Hilsen mig
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 3: Hvorfor ingen orgasme til mig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Mig

Nu fremgår det ikke hvilke muskler du spænder, men en del mennesker bruger f.eks. deres lårmuskler, hvis de blot ligger passivt ifht. partneren, til at forøge fornemmelserne og til at koncentrere sig med. Eller f.eks. mavemusklerne.

Du kan f.eks. inden i dig selv sige: "Jeg vil ikke komme!" og virkelig koncentrere dig om, at du ikke skal mærke noget, når han f.eks. slikker dig. På den måde går du med din indre modstand og det kan nogen gange hjælpe.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
kvindelig gæst

kender det godt

Indlæg af kvindelig gæst »

Det med at spænde i stedet for at lade højdepunktet få lov. Er selv 30 år og har haft problemet siden jeg var 15. Mit startede med at jeg ikke kunne komme, hvis jeg ikke lå helt stille imens min daværende kæreste bollede mig, hvilket resulterede i at han gik og kaldte mig en dødknepper og siden har jeg ikke kunnet slippe. Tværtimod laver jeg også den opspænding du beskriver lige når selve højdepunktet skulle have kommet.

Selvom jeg har en god mand i dag har jeg stadig problemet og jeg betragter det som en sygdom. Jeg har bare aldrig fundet nogle diagnose eller helbredelse. Faktisk troede jeg, at jeg var den eneste i verden med det problem indtil jeg læste dine indlæg her.

Det er jo helt tydeligt at ikke engang psykoterapeuten her har forstået/kendskab til det du forklarer.
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: kender det godt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej kvindelig gæst

Jo jeg tror nu nok, jeg ved hvad du skriver om :1:. Mange mennesker har brug for både at ligge helt passivt for at koncentrere sig og har brug for at spænde op for at få orgasme - det er ikke en sygdom. For andre er det ikke nødvendigt, vi mennesker er meget forskelligt indrettet - osse hvad angår orgasmemåder.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "KVINDER OG ORGASME"