2 spørgsmål

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Gæst

2 spørgsmål

Indlæg af Gæst »

Hey.
Jeg er en dreng på 16 år som godt ville have svar på nogle spørgsmål som jeg håber du vil besvare.
På forhånd tak.

Først vil jeg spørge til noget om kondomer. Jeg har læst på flere kondom pakker at der står man skal tage kondomet af straks efter udløsning..
Men jeg har da prøvet nogle gange hvor jeg er kommet 2 - 3 gange i samme kondom uden der skete noget med kondomet.
Har jeg bare været heldig..? eller er det noget producenterne skriver for sikkerheds skyld og den slags..?

Den anden ting er om graviditet.
Kan en pige blive gravid imens hun har Menstruation? For jeg havde samleje med en der havde Menstruation, og hun mente 110% at man ikke kunne blive gravid imens hun havde Menstruation. Så det troede jeg på, og så dum som jeg var tog jeg ikke kondom på. Og hun har ikke taget p-piller.

Hilsen Lasse
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: 2 spørgsmål

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lasse

Det handler nok mest om, at når man(d) har fået udløsning, så falder erektionen en del for de fleste, og så kan sæden sive ud for oven, og så er der en risiko for, at pigen bliver gravid. Så gør som der står på pakken!

En pige/kvinde kan godt blive gravid, selv om hun har menstruation. Du kan se risikoen for graviditet her:
:idea: Kalendermetoden (Netdoktor.dk)
:idea: Hvilken prævention er sikrest? (Netdoktor.dk)

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Senest rettet af PER HOLM KNUDSEN 28. sep 2007 19:17, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Lasse

Indlæg af Lasse »

Hej igen.

Og tak for det hurtige svar.

Du skriver at man godt kan blive gravid selvom man har menstruation, og så linker du hen til noget om Kalendermetoden. det læste jeg så.
Og der stod meget om at man skal undersøge hvor lang tid der var mellem menstruationerne og den slags. Og det ved jeg ikke hvornår hun har og ikke har, ud over hun havde den 7. september. hvor vi var sammen.

Og jeg kan ikke få mig selv til at hende spørge om det, da vi ikke kommer sammen mere, da vi gik fra hinanden for en uge siden.

Men selvom jeg ikke har regnskab for hendes menstruation, skal jeg så bare kigge i det der skema under Sikre perioder – (kalendermetode)?

Hilsen Lasse
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: 2 spørgsmål

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Lasse

Metoden "Sikre perioder" er en ret usikker metode, der typisk anvendt giver 30%s risiko for for graviditet og korrekt anvendt 2%s risiko. Hvis du ikke har tidspunkterne for at regne det ud, så er det ikke muligt, og uanset hvad, bliver du jo nødt til at vente og høre, om du hører noget fra hende. Måske skulle du for hendes skyld lige fortælle, at det ikke er en sikker metode at have sex, når hun har menstruation.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"