Gravid som 14årig?

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Gæst

Gravid som 14årig?

Indlæg af Gæst »

Hej jeg er en pige på 14 (bliver snart 15) år som har haft sex for første gang for ca en uge siden.. og jeg har fortrudt det så meget
han gjorde det uden kondom og derudover var det ca 15 dage fra min menstruation, så derfor er jeg meget nervøs for om jeg er gravid..
mit spørgsmål er:

Hvor stor er sandsynligheden for at jeg er gravid når det var første gang i forhold til andre som har dyrket sex mange gange? og hvis jeg er, kan jeg så få en abort uden mine forældre får noget at vide, hvis jeg nu for eksempel får ham der gjorde det til at skrive under?.. han var nemlig 19

på forhånd tak..
hilsen den bekymrede pige
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Gravid som 14årig?

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej den bekymrede pige

Ups! den er ikke så god af flere grunde. Dels så måtte din ven slet ikke have sex med dig, selv om du gerne ville. Det er strafbart at have sex med et barn på 14 år.

:idea: Straffelovens § 222: Den, som har samleje med et barn under femten år straffes med fængsel indtil 6 år.
:idea: Straffelovens § 224: Bestemmelserne i § 222 og 223 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til anden kønslig omgængelse end samleje.

Så alene af den grund skulle han have ventet til, at du var blevet 15 år.

Det er ualmindeligt dumt at have sex med en pige/kvinde uden kondom midt mellem hendes menstruationer, hvor der er størst chance/risiko for at blive gravid. Det er fuldstændig lige meget, om I har gjort det én eller flere gange for, om du kan blive gravid eller ej. Det handler kun om, hvorvidt der var et æg i æggelederen eller et på vej, og om hans sædceller har været levedygtige nok til at befrugte ægget.

Har du kvalme eller andre tegn på, at du kan være blevet gravid?
Du kan udmærket selv gå til lægen og blive undersøgt, lige som du selv kan købe en Graviditetstest (Apotek.dk), men jeg tvivler på, om du kan komme til at abortere uden at dine forældre finder ud af det. De vil jo sikkert undre sig over det, hvis du er væk i nogle dage.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"