Gravid og forladt

Her kan du komme med spørgsmål, svar og kommentarer om GRAVIDITET
Besvar
Tatii

Gravid og forladt

Indlæg af Tatii »

Hej Per.

Jeg har været sammen med min kæreste i to år, så fik han den ide at vi skulle have et barn sammen, så jeg fik fjernet mit spiral efter vi havde drøftet det i noget tid.

Det lykkedes os dog at blive gravide med det samme :D så jeg blev overlykkelig. Så en dag da jeg kom hjem fra arbejde brugte han en time på at fortælle mig hvor meget han elsker mig og hvor meget han ville have det til at køre.

Men problemet er at efter jeg er blevet gravid var han der aldrig mere, han var ude med sine venner, og jeg sad alene tilbage, da han har en vane med at sige det, når han er først er ude af døren. Til sidst kunne jeg ikk klare det og sagde pænt til ham, at det kunne jeg ikk magte mere, at jeg skulle altid blive efterladt alene og ked af det uden, at han tænke på mine følelser. Men han ændrede sig ikk, så jeg sagde pænt til ham, at vi måske skulle overveje at gå fra hinanden.

Han blev rigtig vred, han råbte af mig, svinede mig til og fortalte hvor led jeg var, og at jeg skulle skride med det samme, for han ville i hvert fald ikke være sammen med mig. Da jeg blev såret over at høre alt dette, begyndte jeg selvfølgelig at græde. Men han syntes, at jeg klynkede for meget og begyndte at skubbe mig ud af døren og tage mine nøgler fra mig, så jeg ikk kunne komme nogle steder hen.

Dagen efter sagde han, at jeg skulle komme og pakke mine ting, så jeg kom for at pakke mine ting, stod han og kiggede på og svinede mig til imens jeg sad og græd.

Efter jeg er flyttet hjem til mine forældre igen, har jeg ikk hørt fra ham eller noget. Han virker bare så ligeglad med, hvad jeg føler, og tænker slet ikk på, at jeg gravid og meget sårbar. Er helt knust ved ikk hvad jeg skal gøre. Hvorfor er han vendt 180 grader fra den ene dag til en anden.???

Jeg er meget såret over den behandling, jeg har fået, det er som om han har ændret sig bare fordi, at jeg er gravid med et barn, som han selv ville have.

hilsen Den ensomme
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar: Gravid og forladt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tatii

Nu ved jeg jo af gode grunde ikke, hvorfor han reagerer, som han gør, men det er ikke ukendt, at både mænd og kvinder kan reagere temmelig irrationelt i forbindelse med graviditet. Det er jo en stor eksistentiel ændring i éns liv, især med det første barn, noget der gælder resten af livet (gudskelov :1:).

Men det kan jo osse være, at han bare er en umoden og uempatisk mand, og i så fald er det måske meget godt, at du ikke er sammen med ham mere, selv om du er ensom lige nu og sikkert føler dig ret alene med det hele. Så benyt dig af dit familie og dit øvrige sociale netværk.

Hvor gamle er I?

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Tatii

Gravid og forladt.

Indlæg af Tatii »

Jeg er 20 og han er 23. Jeg sagde også til ham at var for tidligt, men sket er sket, så jeg vil bruge nogle undskyldninger, vil bare få det bedste ud af det, mest for mit barns skyld.
Men jeg ved jo ikke, om jeg skal vente på at han køler ned og kommer tilbage, eller om jeg bare skal komme videre og klare det selv.
For jeg har hørt af mange, at mænd kan blive skæmt og kommer for det meste tilbage. Men om dette her i tilfældet, ved jeg jo ikke :cry: :cry:
Hvis han ville vide, hvordan jeg har det, så ville han kontakte mig :roll:
Brugeravatar
PER HOLM KNUDSEN
Site Admin
Indlæg: 5455
Tilmeldt: 24. apr 2006 15:16

Svar 2: Gravid og forladt

Indlæg af PER HOLM KNUDSEN »

Hej Tatii

Jeg synes, du skal tage den med ro og lade være med at involvere dig med en anden mand foreløbigt - mest af hensyn til dit barn, der ikke har brug for alt for store psykiske udsving hos dig.

Det er ikke til at vide, om din ven kommer tilbage, men på et tidspunkt bliver han jo nødt til at anerkende faderskabet. Men som sagt tage den med ro og træk på familie og venner.

Du skal være velkommen til at skrive igen.
Med venlig hilsen

PER HOLM KNUDSEN
PSYKOTERAPEUT & SEXOLOG
SEXOLOGISK KLINIK - MIDTJYLLAND
Tommesensvej 2
DK 8450 Hammel
Mobil (+45) 53 63 20 03
http://psyx.dk
Besvar

Tilbage til "GRAVIDITET"